You are here
FlyHackers Recrutiment Challenge, czyli nietypowa akcja rekrutacyjna portalu internetowego News 

FlyHackers Recrutiment Challenge, czyli nietypowa akcja rekrutacyjna portalu internetowego

Lot w tunelu aerodynamicznym i angaż w firmie? Takie nagrody czekały na śmiałków, którzy postanowili wziąć udział we „FlyHackers Recrutiment Challenge” – nietypowej akcji rekrutacyjnej przeprowadzonej przez „FRU.PL”, portal umożliwiający rezerwację biletów lotniczych i hoteli.

Fru slide

„FRU.pl” to polski serwis rezerwacji biletów lotniczych i hoteli działający na terenie czterech krajów: Polski, Rumunii, Ukrainy oraz Wietnamu. Firma w najbliższej przyszłości planuje podbój kolejnych jedenastu rynków. Nowy, globalny projekt, który przygotowują, ma zrewolucjonizować sektor tanich podróży lotniczych na świecie, więc zasługuje na równie nietypową akcję rekrutacyjną. Zamiast tradycyjnych rozmów kwalifikacyjnych spółka postanowiła zaprosić kandydatów na programistów do tunelu aerodynamicznego.

2 marca br. miał miejsce finał „FlyHackers Recruitment Challenge”, przeprowadzony w podwarszawskim „FlySpocie”. O tym, skąd wziął się pomysł na ten niezwykły proces rekrutacyjny, zdecydował się opowiedzieć Krzysztof Węcławowicz, przedstawiciel firmy:

Projekt, z którym związana jest rekrutacja, to ogromne przedsięwzięcie, wykorzystujące najnowocześniejszą technologię i jednocześnie skierowane na rynek międzynarodowy. Sami ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego też poszukiwaliśmy najlepszych specjalistów – a jednocześnie ludzi otwartych, gotowych wciąż się rozwijać, pasjonatów. Niecodzienny biznes potrzebuje niestandardowych rozwiązań, dlatego też tak niezwykła i innowacyjna akcja rekrutacyjna to idealny początek.

Fru screen

Konkurs „FlyHackers Recruitment Challenge” składał się z trzech etapów: testu umiejętności, rozmowy z managerami projektu oraz finału zorganizowanego w tunelu aerodynamicznym:

Zdecydowaliśmy się na test z kliku względów. Po pierwsze w ten sposób mogliśmy szybko i w obiektywny sposób sprawdzić praktyczne umiejętności kandydatów. Test został przeprowadzony dzięki DevSKiller.com. Stworzyliśmy dedykowane zadanie, które pozwoliło na automatyzację weryfikacji kompetencji. Po drugie ważne dla nas było także doświadczenie samych uczestników rekrutacji. System umożliwił także przekazanie wyników kandydatów, dzięki czemu otrzymywali natychmiastowy feedback, którego często brakuje w rekrutacji.

Akcja szeroko reklamowana była poprzez kanały społecznościowe, a do promocji wykorzystano w głównej mierze formę wideo. Jak poinformował Węcławowicz, taki model marketingu sprawdził się doskonale i zapewnił dotarcie do właściwych ludzi:

Tylko w jednym z serwisów film obejrzało kilkadziesiąt tysięcy ludzi. To oraz nagroda, czyli lot w najszybszym tunelu aerodynamicznym w Europie i perspektywa uczestnictwa w tak niezwykłym i ambitnym projekcie sprawiły, że otrzymaliśmy wiele wartościowych zgłoszeń. Oczywiście, liczył się nie tylko wynik testu – stąd właśnie drugi etap, czyli spotkania. Ostatecznie wyłoniliśmy 20 finalistów, a trzy osoby już dołączyły do naszego zespołu.

1

Niecodzienne systemy rekrutacyjne stają się w naszym kraju coraz popularniejsze i są wykorzystywane już nie tylko przez międzynarodowych gigantów, ale również rodzime firmy. Według przedstawiciela „FRU.pl” w przypadku „FlyHackers Recruitment Challenge” nie chodziło jednak wyłącznie o sposób na wyróżnienie się na trudnym rynku programistów:

 

W naszym przypadku chodziło też o zapoznanie kandydatów z klimatem; naszym sposobem działamy również na innych polach. Chcieliśmy znaleźć ludzi, którzy szukają niesztampowych rozwiązań i są gotowi na codzienne wyzwania. Pozwoliło nam to jednocześnie sprawdzić, jak nasi kandydaci odnajdują się w takich sytuacjach.

2

Na ten moment za dużo o nowym projekcie nie wiemy, ponieważ Krzysztof Węcławowicz nie chciał zbyt wiele zdradzać. Wdrożenie inicjatywy planowane jest na wiosnę tego roku:

Startujemy z globalnym projektem, opartym na naszych dotychczasowych rozwiązaniach i doświadczeniach, który będzie prawdziwą rewolucją na międzynarodowym rynku podróżniczym. Dzięki opracowanym przez nas połączeniom, dostępnym w Polsce jako Smart Connection, chcemy udostępnić przeloty po świecie pozwalające zaoszczędzić nawet 90% standardowej ceny – i to bez martwienia się „czy zdążymy na następny samolot” i przy całkowitej automatyzacji procesu. Ale na razie nie możemy więcej zdradzić… Obserwujcie nas czujnie.

http://www.youtube.com/watch?v=aQ8JV_XejKw

Pozostaje nam jedynie czekać na dalsze szczegóły, które być może pojawią się niebawem.

Źródło: FRU.pl

________________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór słuchawek w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

Related posts

Leave a Comment