You are here
Odchudzanie na Instagramie będzie trudniejsze do reklamowania artykuły News 

Odchudzanie na Instagramie będzie trudniejsze do reklamowania

Instagram, czyli platforma, która kiedyś służyła po prostu do pokazywania zdjęć, stała się teraz słupe reklamowym. Influencerzy z całego świata wykorzystują swoje zasięgi do promowania przeróżnego rodzaju produktów. Teraz jednak przyszła pora na zmiany, bo odchudzanie na Instgramie będzie o wiele trudniej zareklamować, a przynajmniej dla osób poniżej określonego wieku. Skąd te zmiany w regulaminie?

Odchudzanie na Instagramie
Fot. PixaBay

Zmiany na Instagramie wprowadzane są już od jakiegoś czasu. Zasięgi zostały drastycznie obcięte, bo platformie zależy na tym, by móc wprowadzać u siebie więcej reklam. Sytuacja jest identyczna, jak z tą, którą można zaobserwować na Facebooku. Oczywiście, firma musi na czymś zarabiać, ale niektóre z jej posunięć są wyjątkowo dziwne. Przypomnijmy, że pojawił się pomysł, by w ogóle zrezygnować z pokazywania ilości like’ów pod zdjęciami, bo włodarze platformy chcą dbać o zdrowie psychiczne jej użytkowników i nie wpędzać ich w kompleksy. Teraz postanowiono zadbać także o ich zdrowie fizyczne.

Odchudzanie na Instagramie

Dobrze wiemy, że „pieniądz nie śmierdzi”, czyli za odpowiednią gotówkę lub benefity, można zareklamować wszystko. Instagram także o tym wie i w związku z tym, postanowił wprowadzić pewne zmiany w swoim regulaminie, jeżeli chodzi o reklamowanie określonej gamy produktów. Od teraz, odchudzanie na Instagramie z wykorzystaniem różnych środków będzie znacznie trudniej zareklamować, a już na pewno osobom poniżej 18-ego roku życia. Zdjęcia, na których widać produkty mające służyć odchudzaniu, mogą się nie pojawić w ich feedzie w ogóle, a w wyjątkowych przypadkach, reklama nie zostanie zatwierdzona w ogóle.

Presja, którą wywołują social media, jest ogromna, a już w szczególności, kiedy chodzi o młode umysły. Widzą one bowiem ciągłe pasmo sukcesów, zadowolenia z życia i wielkich pieniędzy, które przychodząc „jak na zawołanie”. Rzeczywistość oczywiście odbiega od tego, co widzi się w feedzie, ale nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Odchudzanie na Instagramie to ostatnio jeden z popularniejszych trendów, a sama firma nie chce przyczyniać się do tego, żeby „zmuszać” użytkowników do czegokolwiek. Platforma ma być miejscem kojarzonym z czymś pozytywnym, a w to nie wlicza się, jak widać, proces odchudzania. Oczywiście reklamowane specyfiki mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie, więc mimo wszystko dobrze, że firma postanowiła ukrócić zabiegi niektórych influencerów.

Co dalej z reklamami?

Niewykluczone, że kolejne reklamy, które będą pojawiać się na Instagramie, także będą miały ograniczone zasięgi. W końcu platforma zdecydowała się na opisywany wyżej ruch z jakiegoś powodu. Czy to możliwe, żeby w przyszłości pojawił się zakaz reklamowania np. strojów w określonym, małym rozmiarze, bo to będzie promowało niezdrowy tryb życia? Nie możemy wykluczyć takiej ewentualności. Może teraz odrobinę przesadzamy i Instagram aż tak daleko się nie posunie, choć w przypadku tej platformy można spodziewać się wszystkiego.

Zaburzenia odżywiania to ogromny problem, z którym wiele osób nie jest sobie w stanie poradzić. Wpisy celebrytów, którzy reklamują produkty do odchudzania na swoich kanałach, mogą wywoływać więcej szkody, niż pożytku. Ograniczenie zasięgów oraz brak tego typu zdjęć w feedzie osób niepełnoletnich to dobry ruch, który pewnie dość mocno odbije się na zarobkach niektórych influencerów.

Nowe smartfony, które pozwolą wam korzystać z Instagrama, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.

Źródło: The Verge / Instagram / Opracowanie własne

Related posts

Leave a Comment