WebHop, czyli darmowy internet od TVN

TVN we współpracy z firmą MOBEN przygotował aplikację WebHop, która pozwoli na korzystanie z darmowego pakietu internetowego w zamian za oglądanie reklam w kilku różnych formach. Uczciwa oferta, atrakcyjna dla mniej zamożnych użytkowników smartfonów czy sprytna próba ratowania pozycji reklam? Odpowiedź znajdziemy pośrodku.

WebHop

Internet mobilny nie jest dziś usługą drogą, na którą cieżko pozwolić sobie osobie zarabiającej mniej niż średnia krajowa. W zasadzie, zakup miesięcznego pakietu 2, 3, czy 10 GB jest wydatkiem śmiesznie niskim i mówimy tutaj o kwotach rzędu 10, czy 20 złotych. Jedno lub dwa piwa pubie mniej i proszę.

Nie mniej, wiele osób broni się przed wspomnianym wydatkiem. Przeważnie są to osoby starsze, które przywykły do tego, że za wiele dóbr płacić nie trzeba lub jest to zbędne. Takowe osoby, co często miałem okazję czytać, deklarowały się, że chętnie oglądałyby reklamy, jak to ma miejsce w przypadku telewizji linearnej, w zamian za “darmowe” korzystanie z sieci internetowej. Teraz takowa możliwość pojawiła się. Co więcej — dostawcą jest potężny koncern TVN.

WebHop dla Androida

TVN we współpracy z firmą MOBEN, która jest jednocześnie administratorem usługi, opracowały aplikację WebHop. Jej założenia są proste, ale jakże szlachetne.

- Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, którzy stanowią dla nas istotną grupę odbiorców. Chcemy pomóc tym, dla których płatny transfer danych jest ograniczeniem. Dzięki naszej aplikacji mogą bezpłatnie korzystać z Internetu na prostych i przejrzystych zasadach* - tłumaczy Maciej Maciejowski, członek Zarządu TVN.

Zasada działania aplikacji jest prosta i czytelna dla wszystkich osób, które zdecydują się na jej pobranie z Google Play Store. Po pierwszym uruchomieniu warto wypełnić dane profilowe, dzięki czemu reklamy będą dopasowane do naszych zainteresowań. Brzmi uczciwie. Następnie wystarczy kliknąć w kangura, pod którym widnieje napis “HOP DO NETU!” i tyle — można cieszyć się już darmowym transferem na dane z ograniczeniem do 100 MB dziennie i 3 GB miesięcznie na jednego użytkownika. Darmowość jest tutaj oczywiście pozorna, gdyż w zamian za pakiet internetowy zobowiązujemy się do oglądania reklam, które będą pojawiać się w przeglądarce internetowej oraz w serwisie YouTube. Ich częstotliwość nie powinna przeszkadzać w użytkowaniu smartfona, choć mam co do tego wątpliwości. Czas pokaże, na ile nieabsorbujące będę moduły reklamowe. Po każdorazowym wejściu w aplikację, zostanie nam wyświetlony procentowy wskaźnik zużycia dziennego transferu.

Kto może skorzystać z WebHop? Przede wszystkim należy być posiadaczem smartfona z Androidem z aktywną kartą SIM (rozmowy wychodzące). To w zasadzie wystarczy, pod warunkiem, że nie jesteśmy użytkownikami Play (RMB), gdzie konieczna jest aktywna transmisja danych. Z użytkowania usługi wykluczone są również Orange Bezpieczny Starter oraz Nju Mobile.

Sprytna metoda “wciskania” reklam

Konsumenci odchodzą od tradycyjnej telewizji na rzecz sieci, przez co zyski z reklam w TV maleją. Co ciekawe, internauci często stosują metody blokowania reklam za pomocą narzędzi typu AdBlock. Koniec końców cała branża reklamowa słabnie, a przynajmniej słabnie jej aktualna forma. WebHop to nowi i jakby nie patrzeć ciekawy sposób na przekazanie treści reklamowych osobom, które mogą dobyte informacje spożytkować, czyli “kupić produkt lub usługę”.

Reasumując — pomysł TVN i MOBEN zadowala obydwie strony barykady, dzięki czemu ma realne szanse zdobycia ogromnej popularności.

Źródło: TVN, WebHop

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1118 More posts in artykuły category
Recommended for you
Neutralność sieci
Neutralność sieci umiera przez Amerykanów

FCC, czyli Federalna Komisja Łączności (Federal Communicatios Commission) w USA zniosła zasadę nazwaną neutralność sieci....