You are here
YouTube Masthead – będzie więcej reklam w aplikacji na telewizory artykuły News 

YouTube Masthead – będzie więcej reklam w aplikacji na telewizory

Od kiedy wystartowała płatna usługa YouTube Premium, można zaobserwować, że osoby nie korzystające z płatnej wersji serwisu, widzą coraz więcej reklam. Wygląda to trochę tak, jakby Google chciało przekonać niezdecydowanych do tego, żeby ci jednak przeszli na wersję Premium, by nie oglądać reklam. I teraz znalazł na to kolejny sposób. Czym jest YouTube Masthead?

YouTube Masthead
Fot. Google / YouTube Masthead

Treści z YouTube można oglądać na różnych platformach. Część z użytkowników korzysta z wersji przeglądarkowej serwisu, a część z aplikacji na smartfonie. W obu przypadkach można skorzystać z programów, które mają blokować wyświetlanie reklam. Sprawa trochę się komplikuje, jeżeli chce się oglądać materiały z YouTube na telewizorze. Smart TV są coraz powszechniejsze i duża część z użytkowników ma po prostu czasem ochotę obejrzeć coś na znacznie większym ekranie, niż tym do komputera. I tu wchodzi Google ze swoim nowym pomysłem.

YouTube Masthead

YouTube Masthead to nazwa największego z formatów reklamowych, jak jest obecnie dostępny na platformie Google. Materiały mające pojawiać się w telewizyjnej wersji aplikacji, będą startowały automatycznie w chwili włączenia programu. Nie będzie więc sposobu na to, żeby uniknąć ich oglądania. Plusem tego rozwiązania ma być natomiast to, że będą uruchamiały się one bez dźwięku, choć to akurat marne pocieszenie dla wszystkich korzystających ze Smart TV. Obecnie YouTube Masthead wszedł w fazę beta testów, więc przez chwilę można być jeszcze spokojnym, ale to kwestia czasu, aż format zostanie normalnie wprowadzony do aplikacji.

Co to oznacza dla użytkownika? To, że nie będzie w stanie uciec przed reklamą, jeżeli zdecyduje się na korzystanie z platformy bez konta Premium. W ten sposób Google chce dotrzeć do większej bazy swoich użytkowników i ma w tym dużo racji. Według wpisu na stronie firmy, dziennie konsumuje się na całym świecie około 250 milionów godzin materiałów wideo na YouTube. To wartość, obok której chyba nikt nie przeszedłby obojętnie. Nie dziwne więc, że YouTube Masthead stanie się niedługo faktem.

Złe reklamy

Warto dodać tutaj jeszcze jedną rzecz odnośnie formatu YouTube Masthead. Wprawdzie będzie on startował automatycznie i bez dźwięku, to jeżeli użytkownik nie zrobi nic na ekranie, to reklama zostanie rozszerzona na całą jego powierzchnię. Możemy się spodziewać tego, że Google jeszcze mocniej będzie próbował atakować swoich użytkowników reklamami, by przyciągnąć ich uwagę do usługi YouTube Premium. Z biznesowego punktu widzenia, to doskonała decyzja i okazja do tego, by zarobić. Użytkownicy już jednak tak wesoło mieć nie będą, choć nie bardzo mają wybór. Alternatywa dla YouTube jest praktycznie żadna, a w przypadku Smart TV to już w ogóle szkoda słów. Cóż, może jednak warto będzie zainwestować pieniądze i zostać użytkownikiem Premium?

Nowe SmartTV znajdziecie także w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.

Źródło: Google / YouTube / The Verge / Opracowanie własne

Related posts

Leave a Comment