Xiaomi królem sprzedaży – trzykrotnie wyprzedza Apple
Najwięcej smartfonów sprzedaje się na rynku chińskim i nie powinno dziwić, że koronę najlepszego sprzedawcy dzierży tam ich własna marka. Oto Xiaomi, król smartfonów.
Xiaomi coraz odważniej podchodzi do swoich produktów. Co jakiś czas dostajemy od producenta smartfony, które na głowę biją niektóre flagowce konkurencji, a dodatkowo kosztują połowę taniej. I choć Xiaomi nie posiada jeszcze tak szerokiej światowej dystrybucji, jak wszyscy moglibyśmy sobie tego życzyć, to jeżeli dalej będzie sobie tak dobrze radziło, wkrótce ulegnie to zmianie.
Producent wprawdzie czyni ku temu pierwsze kroki i ostatnio na Google I/O pokazał Mi Box, który ma pojawić się w USA, a kilka dni później zaprezentował swojego pierwszego drona, to i tak najlepiej znamy go z jego smartfonów. Właśnie opublikowano wyniki sprzedaży za ostatni miesiąc na chińskim rynku, a widząc to, co wyczynia tam Xiaomi można powiedzieć tylko jedno. Brawo.
Na portalu Weibo wynikami za kwiecień pochwalił się CEO marki Lei Jun. I choć badania pochodzą od jednej z tamtejszych firm Sino i nie wiemy czy można im ufać w 100 procentach to i tak zaprezentowane wartości robią ogromne wrażenie. Otóż według firmy, Xiaomi w samym kwietniu opanowało tamtejszy rynek słuchawek w 26 procentach! Ponad jedna czwarta wszystkich kupowanych smartfonów pochodziła właśnie od nich. Taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy w historii, by to jeden producent miał taki ogromny udział w rynku. Nie bez kozery nazywa się Xiaomi chińskim Apple.
Jeżeli już o Apple mowa, to producent zajmuje dopiero czwarte miejsce z wynikiem 8,2%. Nadgryzione jabłko zostało wyprzedzone przez LeEco, które ma ponad jedną dziesiątą rynku dla siebie oraz Honora. Ciekawe jest to, że w przypadku zsumowania wyników Huawei i Honor, ich udziały to 23,7 procent, czyli mniej niż Xioami. Zaskoczeniem może też być wynik Samsunga, który ma zaledwie 3,2 procent udziałów. Jak widać chiński rynek jest specyficzny, ale widać po nim, że klientom o wiele bardziej zależy na dobrym stosunku jakości do ceny niż na samym logo. I choć Xiaomi jest tak ogromną marką, jesteśmy przekonani, że gdyby udało im się wyjść z szeroką dystrybucją na wiele innych rynków, mielibyśmy niemałe przetasowanie u szczytu.
_____________________________________
[…] na postawione wyżej pytanie wydaje się oczywista. Wszak jak pisaliśmy dla was ostatnio, król jest tylko jeden i jest nim Xiaomi. Firma, która na przestrzeni ostatnich lat wybiła się niesamowicie na tle […]