Google chce zastąpić adresy URL bezpieczniejszym i wygodniejszym rozwiązaniem
URL to relikt przeszłości, który należy zastąpić “czymś” efektywniejszym i bezpieczniejszym. Problem w tym, że Google, które w rozmowie z serwisem Wired potwierdziło pracę nad rozwiązaniem, nie do końca wie, jak podejść do tematu. Przyjrzyjmy się sprawie uważniej.
URL (Uniform Resource Locator) to nic innego jak ujednolicony format adresu odnoszący się do konkretnej informacji lub zespołu danych). My “śmiertelnicy” kojarzymy go głównie ze stron www. Format ten ma już jednak lata i nie jest niestety najdoskonalszą formą oznaczania witryn, jaką mogą wyobrazić sobie spece od wygody interfejsu oraz bezpieczeństwa sieci. Google pragnie nieco udoskonalić dotychczas stosowane narzędzie lub stworzyć nowe, skuteczniejsze rozwiązanie. Zanim to się jednak stanie, potrzeba serii badań nad zachowaniami użytkowników sieci.
URL to nie najlepszy sposób oznaczania stron internetowych
Nowo powstające witryny internetowe cechują się długimi skomplikowanymi adresami, których szybka weryfikacja przez osobę “nietechniczną”, nie jest rzeczą prostą. Cyberprzestępcy doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę i niezwykle często opierają na nim swoje niecne działania. Zastąpienie jednego znaku, dajmy na to — litery, innym znakiem, prowadzi internautę do innej, przygotowanej na potrzeby ataku strony. O pomyłkę jest naprawdę łatwo.
Swojego URL był rozwiązaniem wygodnym i efektywnym, dzięki któremu user mógł szybko zapamiętać adres strony, aby odwiedzić ją wolną chwilą. Dziś, w dobie rozrastających się adresów oraz coraz sprytniejszych przestępców żerujących na ludzkich pomyłkach, Uniform Resource Locator powinien ustąpić miejsca nowemu narzędziu. Jakiemu?
Na to pytanie z pewnością odpowie kiedyś Google. Gigant z Moutain View jest obecnie na etapie przeprowadzania badania, które stwierdzi, w jaki dokładnie sposób dzisiejsi internauci używają adresów URL. Pozostaje nam czekać na konkrety.
Źródło: Wired