Orange poprawi jakość połączeń głosowych na iPhone’ach 11
Orange stale usprawnia jakość połączeń głosowych w swojej sieci. Na przykład poprzez wdrożenie nowych kodeków EVS, które pozwalają uzyskać doświadczenie rozmowy w jakości HD+. Wspomniana technologia jest już zgodna z najnowszymi iPhone’ami.
Dziś smartfony stoją internetem mobilnym. To prawda, jednak komunikacja werbalna, czyli połączenia głosowe również stanowią istotny element użytkowania inteligentnych telefonów. Oczekiwania klientów rosną więc także w stosunku do wspomnianego wykorzystania tychże urządzeń. Operatorzy są zmuszeni do podnoszenia jakości świadczonych usług. Niektórym wychodzi to lepiej, innym gorzej. Orange należy do tej pierwszej grupy.
Orange wprowadza EVS dla nowych iPhone’ów
EVS to nic innego jak kodek działający w obrębie połączeń głosowych realizowanych za pośrednictwem technologii VoLTE oraz WiFi Calling. Rozwiązanie koryguje szumy oraz zwiększa zakres słyszalnych tonów. Oczywiście funkcja ma również swoje minusy, wady lub jak kto woli — ograniczenia.
Przede wszystkim skorzystają z niej tylko użytkownicy wybranych smartfonów. W przypadku Androida będą to Samsung S10e, Samsung S10, Samsung S10+, Sony Xperia XZ2, Sony Xperia XZ3, Sony Xperia 1, Sony Xperia 5 oraz (od teraz) LG G7 Fit. Brakowało tutaj niestety iPhone’ów, szczególnie tych najnowszych. To jednak przeszłość, gdyż kodek EVS w Orange jest już zgodny ze smartfonami iPhone 11, iPhone 11 Pro oraz iPhone 11 Pro Max.
Drugie ograniczenie jest już bardziej dotkliwe. Otóż nawet jeśli korzystacie ze zgodnego z kodekiem smartfona i realizujecie połączenie za pośrednictwem VoLTE lub WiFi Calling, może okazać się to niewystarczające. Zapytacie „jak to”? Problem pojawi się, jeśli wasz rozmówca nie korzysta z tej samej technologii. Niby oczywiste, ale trzeba zdawać sobie z tego sprawę.
Źródło: Orange