Apple Support na YouTube to genialne rozwiązanie
Urządzenia od Apple wydają się proste i takie są w istocie. Intuicyjna obsługa, niewielka w stosunku do sprzętu konkurencji liczba błędów oraz rozsądne rozmieszczenie elementów stanowią gwarant “łatwej” obsługi. Niestety, nie wszystkie kwestie są w iOS banalne, a przynajmniej do takich wniosków doszło Apple. Koncern ruszył właśnie z kanałem poradnikowym dla nowych użytkowników iPhone’ów i iPadów.
Zawsze zgadzałem się z powszechną opinią, w myśl której sprzęt Apple należał do “łopatologicznych”, czyli niezwykle prostych w obsłudze. We wspomnianym przekonaniu trwałem latami, używając iPhone’ów okazjonalnie lub jako telefon służbowy. Jako że styczność ze stale rozwijającym się iOS była skromna, używałem go do podstawowych zadań. W pozostałych kwestiach stanowiących 90 procent moich mobilnych aktywności liczyłem na smartfon z Androidem, który, co by o nim nie mówić — stanowił potężne narzędzie pracy.
Zielony robot zaczął mi jednak przeszkadzać, strzelając fochy i rzucając błędami, z którymi użerałem się na Windowsie. Powiedziałem dość — postanowiłem kupić MacBooka i iPhone’a. Nauka nowych nawyków nie była rzeczą prostą. Niby zasada działania systemów podobna, ale wyuczone przez lata przyzwyczajenia dawały o sobie znać. Z racji wykonywanej pracy, przebrnąłem przez naukę metodą prób i błędów. Jeśli jednak wy, nie macie na “naukę” czasu lub zacięcia do niej — nowy kanał stworzony przez Apple, jest odpowiedzią na wasze potrzeby.
Apple Support, czyli wideoporadniki na YT
W ubiegłym roku sadownicy ruszyli z twitterowym profilem oferującym wsparcie merytoryczne dla użytkowników sprzętu z logiem nadgryzionego jabłka. Głodni wiedzy userzy mogli odnaleźć tam dziesiątki porad, objaśniających działanie wbudowanych w iOS funkcji. W zasadzie było i dalej jest to miejsce bliźniacze do typowego centrum pomocy z tą różnicą, że w Apple Support na Twitterze informacje podane są w sposób luźny, przystępniejszy dla młodszych użytkowników. Po “sukcesie”, bo nim okazuje się profil, Apple postanowiło pójść za ciosem i zaatakować YouTube.
Serwis streamingowy YT to istna potęga, która poza dostarczaniem rozrywki, stanowi potężną kopalnię wiedzy. Wiedzy dostępnej za darmo. Wiem o tym ja, wiecie wy i wie firma Tima Cooka, która to wystartowała z Apple Support, czyli kanałem oferującym świetnie przygotowane poradniki. Wideo dostępne na kanale wyglądają kapitalnie, ale to nie wszystko, gdyż poza “atrakcyjnym opakowaniem” oferują wiedzę potrzebną do swobodnego korzystania z systemów iOS dla iPhone’a i iPada.
https://www.youtube.com/watch?v=jmqRuQGdhLs&list=PLIl2EzNYri0cCcsSWBssHUnBFUHEBIwa7
Pomoc na YT
Na dziś dzień w Apple Support znajdziemy jedynie dziesięć filmików, z których dowiemy się:
- Jak usunąć niepotrzebne duplikaty kontaktów
- Jak skasować całą historię połączeń
- Jak wyciszyć, lub opuścić grupowe konwersacje
- Jak zmienić tapetę na iPhone’ie, lub iPadzie
- Jak drukować z iPhone’a, lub iPada
- Jak wykonać zrzut ekranu
- Jak zaktualizować system
- Jak wysłać i zapisać GIFy
- Jak dodawać załączniki do maila
- Jak kasować zdjęcia znajdujące się na iSprzęcie
Obejrzałem każdy filmik z osobna i choć jako stały użytkownik iOS nie znalazłem tam nic, czego nie wiedziałbym wczesnej, uważam, że materiały przygotowano z należytą starannością i poza walorami edukacyjnymi, filmy cieszą oko. Apple ma przed sobą oczywiście sporo pracy, gdyż liczba dziesięciu filmików jest stanowczo za niska. Chcąc dotrzeć do świadomości iUżytkowników, potrzeba obszerniejszej treści poruszającej szersze spektrum zagadnień.
Źródło: Apple