You are here
Coraz częściej oglądamy materiały wideo na urządzeniach mobilnych artykuły 

Coraz częściej oglądamy materiały wideo na urządzeniach mobilnych

Światło dzienne ujrzała siódma edycja dorocznego raportu „ConsumerLab TV & Media Report”, który przygotowuje firma „Ericsson”. Raport szczegółowo opisujące gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Ericsson Slide

Raport „ConsumerLab TV & Media Report”* pokazuje również, że chociaż zarówno oglądanie mobilne, jak i korzystanie z telewizji na żądanie zanotowały ogromny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich siedmiu lat, to jednak odkrywanie treści wciąż stanowi dla odbiorców źródło frustracji.

Trwa zwrot ku mobilności

Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych – aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo.

  • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent;

  • 40 procent odbiorców jest „wysoce zainteresowanych” mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo;

  • W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udostępniane przez serwisy takie jak: „Netflix”, „Hulu” czy „Amazon Prime”.

Ericsson Screen

Odkrywanie treści – jak trudne to może być?

Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44 procent konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji – co stanowi wzrost o 22 procent w porównaniu do ubiegłego roku (36 procent w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45 procent więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.

Paradoksalnie, 63 procent odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51 procent stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące – gdyż w rezultacie łączy się to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie. 

Popularność usług na żądanie wciąż rośnie

Łączny czas oglądania zawartości na żądanie – np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów – od 2010 roku wzrósł aż o 50 procent. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD świadczą, między innymi, następujące wskaźniki:

  • konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching) – 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie;

  • wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 – od 13$ do 20$ miesięcznie;

  • 40 procent respondentów codziennie korzysta z „YouTube” – aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.

    Ericsson Screen 2

Na podstawie naszych szeroko zakrojonych badań, możemy zauważyć coraz większą potrzebę odbiorców, aby korzystać z nieograniczonego dostępu do wysokiej jakości TV i treści wideo, dostępnych dla różnych usług i urządzeń. Dla większości konsumentów, a dla millenialsów w szczególności, możliwość oglądania treści na własnym smartfonie jest kluczowa. Dla odbiorców ważne jest teraz nie tylko wspólne przeżywanie i dzielenie się z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym; pragną oni również elastyczności i dostępności mediów na żądanie. Dzisiejsze doświadczenie odnoszące się do korzystania z telewizji jest niezwykle złożone, a odbiorcy chcą tworzyć swoje własne światy składające się ze spersonalizowanych i ważnych dla nich treści – mówi Zeynep Ahmet, Senior Adviso firmy „Ericsson ConsumerLab”.

*) Raport powstał na podstawie ankiet wypełnionych przez 30 000 osób w 24 krajach, statystycznie odzwierciedlających poglądy 1,1 miliarda ludzi, „Ericsson ConsumerLab TV and Media Report 2016” stanowi największe w swoim rodzaju studium zachowań odbiorców telewizyjnych. Wraz z danymi pomocniczymi i spostrzeżeniami zaobserwowanymi dzięki pomiarom urządzeń zainstalowanych bezpośrednio na odbiornikach, niniejszy raport przedstawia szczegółowy stan zachowań konsumenckich, ich podejście i oczekiwania w stosunku do telewizji i mediów, jak również potencjalny wpływ, jaki mogą mieć te trendy na obecne modele biznesowe tej branży.

Ankiety zostały przeprowadzone wśród konsumentów w wieku 16-69 lat na 24 rynkach: Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Kolumbia, Dominikana, Niemcy, Grecja, Indie, Włochy, Meksyk, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania i USA. Wszyscy respondenci mają w domu szerokopasmowe połączenie z Internetem i oglądają telewizję i wideo, co najmniej raz w tygodniu. Prawie wszyscy korzystają z Internetu codziennie.

Z pełną wersją raportu „Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2016” zapoznacie się tutaj.

Źródło: Ericsson, Blogthings.com

________________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

Related posts

Leave a Comment