Firefox zmienia logo, a to tylko początek transformacji
Firefox to jedna z popularniejszych przeglądarek, ale firma chce przestać kojarzyć się tylko z jedną formą działalności. Już teraz przecież mają w swoim portfolio więc produktów, niż tylko jedną przeglądarkę. Wybór więc był prosty. Firefox zmienia logo, choć przed nimi jeszcze długa droga, by użytkownicy przyzwyczaili się do nowego.
Logotyp z lisem, którego ogon oplata kulę ziemską, bezsprzecznie kojarzy się z przeglądarką internetową. Przez cały ten czas firma zmieniła go tylko nieznacznie i wydawało się, że zostanie tak już na dobre. Po co zmieniać coś, co jest dobre. To w Mozilla dobrze wiedzą, ale nie chcą jednocześnie, by „lisek” przesłonił ich inne produkty. W związku z tym, przemodelowaniu uległa całość, choć to jeszcze nie finalny efekt działań grafików.
Firefox zmienia logo
Już teraz można zaobserwować, jak „lisek” zmienia się w zależności od formy, którą wybiera użytkownik. Wersja przeglądarkowa wygląda inaczej, niż ta na urządzenia mobilne, ale tylko w wersji Firefox Focus. Dalej jednak jest to czytelne i bezsprzecznie kojarzy się z oryginalnym logo. Zaprezentowane przez Mozillę logotypy takie już nie są. Przynajmniej nie wszystkie, bo na chwilę obecną pogrupowano je w dwa „systemy”. Każdy z nich ma jedno, główne master logo, do którego dostosowano inne ikony.
Firefox zmienia logo, bo firma chce w ten sposób zyskać spójność wśród swoich usług oraz produktów, ale jednocześnie nie zatracić tego, na co tak ciężko pracowała od momentu startu. Dodatkowo firma poprosiła swoich użytkowników o to, by ci wyrazili opinie na temat nowych projektów. Ciekawe w tym wszystkim jest to, że ta niekoniecznie będzie wzięta pod uwagę przy dalszych pracach. Chodzi bardzo o to, by wiedzieć, czy w ogóle obrano dobry kierunek.
Co będzie najważniejsze?
Użytkownicy mają zwrócić uwagę na to, czy oba przedstawione „systemy” są spójne i kojarzą się z Firefox. Poproszono także o sprawdzenie, czy sam design logotypów daje możliwość rozwoju na przyszłość oraz kojarzy się z nowymi usługami. Spytano również o to, czy przedstawione logotypy odnoszą się do takich wartości, jak szybkość, bezpieczeństwo, wiarygodność, mądrość czy innowacyjność. Patrząc po raz pierwszy na zaprezentowane na blogu Mozilla propozycje, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na prośbę firmy.
Ikony prezentują się… ciekawie. Niestety, ale osobiście te propozycje mocno kojarzą mi się z tym, co wprowadził Instagram. Chodzi oczywiście o samą kolorystykę niektórych z ikon. Masterlogo zdecydowanie bardziej przemawia do mnie w formie „liska”, ale to pewnie dlatego, że jestem do tego rozwiązania mocno przyzwyczajony. Trudno mi wyobrazić sobie sytuację, że logo diametralnie się zmienia, a nazwa pozostaje taka sama. Tak to wygląda w sytuacji przedstawionej jako „system 1”. Wprawdzie da się z niej odczytać, że to lis, ale nie jest już tak „ikoniczna”, jak wersja którą wszyscy dobrze znamy. Firma zapowiada jednak, że żadna z ikon nie jest jeszcze finalna i może ulec zupełnej zmianie. Wspomniano także, że jest już także wybrany jeden faworyt, ale oczywiście nie powiedziano o który projekt chodzi.
Nowe laptopy i smartfony, gdzie odpalicie dowolną przeglądarkę, znajdziecie w naszym sklepie internetowym.
Źródło: Mozilla Blog