Smartwatch od Apple to król sprzedaży
Stwierdzenie, że firma z Cupertino potrafi sprzedać wszystko, jest jak najbardziej prawdziwe. Przecież to dzięki nim wybuchł boom na tablety. Apple ma w swoim portfolio znacznie więcej produktów, które trafiły do szerokiego grona odbiorców. I jednym z nich jest smartwatch od Apple, dalej będący jednym z najczęściej wybieranych produktów wearable na świecie.
Rynek „inteligentnych zegarków” prężnie się rozwija, choć może się wydawać, że niewiele osób korzysta z tego typu rozwiązań. Tymczasem według badań Counterpoint firmy wypuściły w świat o połowę więcej urządzeń wearable niż w roku ubiegłym. Oczywiście wśród przebadanych firm, które wzięto pod uwagę, występują też takie, które produkują opaski fit. Jednak obecnie dużą część z nich spokojnie można już klasyfikować jako smartwatche.
Smartwatch od Apple
Smartwatch od Apple i jego premiera w kwietniu 2015 roku wiele zmieniła na rynku wearable. Ludzie nagle zapragnęli zegarków, które są w stanie sparować się z ich smartfonem oraz przejąć część jego „obowiązków”. Interesujące jest to, że nawet kilka lat po premierze urządzenia Apple, to dalej jego pierwsza generacja jest tą, która najlepiej się sprzedała. Apple Watch Series 1 stanowi bowiem połowę wysyłanych do sklepów sprzętów. Sytuacja zapewne zmieni się już niedługo, bo pokazany ostatnio zegarek czwartej generacji wprowadził sporo zmian. W sam raz na świąteczny prezent.
Obecnie smartwatch od Apple jest jednym z najczęściej wysyłanych przez producenta w świat, bo posiada aż 30% udziałów w rynku. W porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku Apple zanotowało 5% spadek, ale dalej pozostaje liderem. Liderem, którego trudno dogonić. Wskazuje na to fakt, że kolejną firmą z największym udziałem jest obecnie FitBit i ma on 16 %. To prawie połowa tego, co obecnie ma Apple, więc firma może spać jeszcze spokojnie. Duży wzrost zaliczył jednak AmazFit, który z zaledwie 1% skoczył do aż 3%. Może się wydawać, że to niewiele, ale to ogromny sukces.
Uwielbiamy gadżety
Wyniki badań przeprowadzonych przez Counterpoint jasno pokazują, że ludzie pokochali urządzenia wearable. Coraz więcej osób sięga po tego typu rozwiązania, bo sport stał się coraz popularniejszy. Jednocześnie duża część rodziców stała się świadoma tego, że nowoczesna technologia, jest w stanie zapewnić ich pociechom większe bezpieczeństwo. Duży segment rynku stanowią przecież smartwatche dla dzieci, które pozwalają na szybkie i bezproblemowe zlokalizowanie malucha.
Widać także, że duża część klientów, szczególnie na rynku amerykańskim, chce korzystać ze smartwatcha tak samo, jak korzysta z telefonu. Ważna dla nich staje się więc możliwość, żeby zegarek wyposażony był w modem LTE. Zakłada się, że blisko 20% inteligentnych zegarków, które trafią na rynek w 2019 roku, będzie już wyposażona w tego typu podzespoły. Możemy tylko podejrzewać, że w ciągu kilku kolejnych lat rynek się ustabilizuje i zainteresowanie będzie na stałym poziomie. Do czasu, aż Apple nie wypuści kolejnego sprzętu, który zawładnie szeroką publicznością.
Smartwatche i opaski fit, znajdziecie także w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: Counterpoint / Apple