Face ID w wykonaniu Sony? To szansa dla Japończyków
Całkiem możliwe, że niebawem Face ID od Apple straci miano najskuteczniejszego i najszybszego rozwiązania w swojej klasie. Głównym tego powodem będą aparaty ToF od Sony. Nowe potężne jednostki zostaną bowiem wykorzystanie nie tylko do zwiększenia możliwości fotograficznych smartfonów, ale także do biometrii.
Face ID było w swoim czasie biometrycznym hitem. Konkurencja starała się dorównać pierwowzorowi, co udało się tylko częściowo. Pozycja Apple na tym polu wydaje się więc niezagrożona. To może się zmienić jeszcze w tym roku, zaś główne zagrożenie płynie ze strony japońskiego producenta elektroniki.
Sony zagrozi Face ID
Stosowanie zabezpieczeń biometrycznych stało się niezwykle popularne nie za sprawą ogromnego poziomu bezpieczeństwa, a wygody. Każdorazowe wpisywanie hasła, PIN-u, czy nakreślanie na ekranie smartfona zapisanego wcześniej wzoru, jest czasochłonne i niewygodne. Bezdyskusyjnym królem jest dziś czytnik linii papilarnych, który miejscami ustępuje miejsca skanowaniu twarzy tudzież tęczówki. Osobiście nie jestem przekonany do Face ID. Ba, nawet podobne rozwiązania nie trafiają do mnie tak mocno, jak biometria przy użyciu czytnika linii papilarnych. Zapewne kiedyś przekonam się do nowości, ale dziś stawiam na odblokowywanie przy użyciu palca.
Face ID trafi na Mac? Apple nie odpuszcza swojej technologii
Nie chcę być jednak ignorantem i muszę docenić wkład Apple i Face ID w biometrię. Nie jest to niestety rozwiązanie idealne i giganci technologiczni w dalszym ciągu poszukują skuteczniejszych narzędzi. Takie może pokazać w tym roku Sony, które wykorzysta w swoich aparatach sensory ToF. Te będą analizować trójwymiarowe modele 3D obiektów, w tym twarzy, co pozwoli na bardzo dokładny pomiar. Mało tego — rozwiązanie pozwoli również na skanowanie z odległości nawet 5 metrów.
Szansa dla Sony
Sony coraz słabiej radzi sobie na rynku smartfonowym. Nowość związana z biometrią i aparatem może nieco poprawić ten stan rzeczy. Oczywiście jedynie pod warunkiem, że narzędzie będzie działało naprawdę skutecznie, zaś firmie uda się odpowiednio je wypromować. Przez sentyment do marki, z której produktami spędziłem sporo czasu, mam nadzieję na powodzenie.
Źródło: Android Authority