[GDC 2015] Gogle VR od Sony

Wygląda na to, że gogle wyświetlające wirtualną rzeczywistość zadomowią się na stałe w świecie elektronicznej rozrywki. Skąd taka opinia? Wiadomo, postęp technologiczny – jedyna droga rozwoju i takie tam, ale twierdzę tak głównie z powodu tego, iż wszystkie wielkie firmy IT prawie jednocześnie rzuciły się na pomysł gogli VR, co chwilę dosłownie prezentując nowy model koncepcyjny bądź „gotowy” produkt.

AQ86176

Podobnie sprawa przedstawia się, jeżeli chodzi o firmę Sony, która w ramach swej prezentacji na Game Developers Conference pokazała światu swoje spojrzenie na pomysł gogli VR nazwany Project Morpheus VR. Trzeba przyznać, że tak samo, jak w przypadku większości ich sprzętów, zaprezentowane urządzenie wydaje się dobrze przemyślane i swym designem wyróżnia się na tle konkurencji.

Shuhei Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, podczas swej pogadanki na GDC 2015, poza samym fizycznym pokazaniem sprzętu, przedstawił również kilka danych technicznych oraz parametrów Morfeusza. Prototyp gogli aktualnie wyposażony jest w 5,7 calowy ekran OLED wyświetlający obraz w rozdzielczości 1920 x RGB x 1080 pikseli, zapewniający 100-stopniowe pole widzenia. W nowym wersji inżynierom z Sony udało się ponadto dwukrotnie zwiększyć częstotliwość odświeżania, która wynosi teraz 120 Hz, przy jednoczesnym obniżeniu opóźnienia do 18 milisekund (im większa częstotliwość i mniejsze opóźnienie, tym mniej uciążliwe dla oka będzie korzystanie z gogli VR), co stanowi dość imponujący wynik.

Prototype 03-Low Res 1425419545

Design, głupcze! Tak można by skwitować to, co zrobiło Sony w porównaniu do Oculusa. Na szczęście osoby odpowiedzialne za gogle Sony zauważyły, że samo przyczepienie człowiekowi do głowy ekranu za pomocą gumki może być niewystarczającym i dodatkowo bardzo niewygodnym oraz niepraktycznym rozwiązaniem. Zastosowany w Project Morpheus VR uchwyt z tworzywa sztucznego póki co wydaje się rozwiązaniem o niebo lepszym, a sam wygląd urządzenia sprawia piorunujące, kosmiczne wręcz wrażenie.

Projekt Morfeusz jest tworzony oczywiście z myślą o współpracy z konsolami PlayStation 4, a data jego trafienia na sklepowe pułki przewidziana jest na pierwszą połowę 2016 r.

Źródło: uk.ign.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

248 More posts in Wydarzenia category
Recommended for you
Statystycznie w co 8. smartfonie na świecie jest polska miedź lub srebro

W swoim wystąpieniu podczas panelu "Jakim krajem będziemy w 2050 roku?" szef KGHM zwrócił uwagę,...