Saturn znika z rynku

Nie musieliśmy długo czekać na to, co wielu już wcześniej podejrzewało. Marka, którą zna większość polaków zostanie wchłonięta przez konkurencję, która tak naprawdę nią nie jest. Saturn znika z rynku, ale nadchodzące zmiany raczej nie będą klientów specjalnie obchodziły.

Saturn znika z rynku

Większość osób, które korzystały kiedykolwiek z usług Saturna wiedzą, że maska ta należy do tej samej firmy, co m.in. MediaMarkt. Swojego czasu oba markety mocno konkurowały ze sobą i wzajemnie dogryzały w kampaniach reklamowych, ale wszystko to było obliczone na zwiększenie zainteresowania. Pieniądze i tak się zgadzały głównemu właścicielowi obu sklepów. Za to teraz podjęto decyzję o tym, by Saturna przemianować na MediaMarkt. Co to oznacza dla klientów tego pierwszego?

Saturn znika z rynku

Sklepy stacjonarne, jak również witryna internetowa, przestaną niedługo istnieć. Oczywiście strona zapewne przez dłuższy czas będzie przekierowywać do MediaMarkt, ale sam Saturn znika z rynku. Co stało za taką decyzją? W końcu jest to jedna z popularniejszych sieci w Polsce, która oferuje dostęp do elektroniki. Zapewne finanse, bo „konkurent” ma znacznie większą bazę klientów i rozpoznawalność.

Obecnie na terenie naszego kraju znajdują się 22 placówki Saturna, a MediaMarkt aż 63. Sam proces rebrandingu rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu i będzie trwał aż do września. Czy to oznacza, że klienci, którzy zakupili sprzęt w Saturnie mogą spodziewać się problemów ze zwrotem czy gwarancją? Nie, a przynajmniej tak głosi informacja prasowa. Wszelkie zobowiązanie przejmie więc MediaMarkt, a i pracownicy marketu nie powinni się obawiać, bo dla nich zmieni się tylko rodzaj koszulki, którą muszą nosić na plecach.

Co zyskają klienci?

To, że MediaMarkt będzie teraz miało więcej lokalizacji, ma być ukłonem w stronę klientów. Bo choć Saturn na rynku istniał dłużej, to jednak młodsza marka zyskała większą popularność. Tak w oświadczeniu powiedział o całej sytuacji Marcin Rosati, Preze Zarządu MediaMarktSaturn Polska:

„Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków.”

Wraz ze zmianą i tym, że Saturn znika z rynku, MediaMarkt ma zamiar kontynuować swoją ekspansję. Może to oznaczać, że pojawiać się będą nowe sklepy stacjonarne, choć zapewne wielu klientów wolałby ulepszenie systemu sprzedaży on-line. Kosmetyczna zmiana raczej nie wpłynie negatywnie na sytuację MediaMarkt na rynku. Klienci szybko się przyzwyczają do nowej rzeczywistości. Cóż możemy powiedzieć, życzymy powodzenia.

Najnowsze urządzenia z działu IT czy nowe smartfony, znajdziecie także w naszym sklepie internetowym.

Źródło: MediaMarkt / Saturn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1515 More posts in artykuły category
Recommended for you
Gamingowy Razor Blade 15

Razor właśnie pokazał swojego nowego laptopa, który choć wymiarem może nie zachwycać, to już specyfikacją...