[Test] Airwheel X3 – małe kółko z dużą mocą!
Dzisiejsi producenci elektroniki wciąż prześcigają się w swoich rewolucyjnych pomysłach. Jednym z nich jest przekształcenie niecodziennego monocyklu w codzienny środek transportu. Mowa tu o monocyklu elektrycznym od firmy Airwheel, który ostatnio testowałam. Poniżej test Airwheel X3. Jakie są moje wrażenia? Czytajcie dalej!
AIRWHEEL X3 – TEST PODSTAWOWEGO MODELU
Model Airwheel X3, który miałam okazję testować, jest najbardziej podstawowym wariantem firmy Airwheel. Najtańszy, bez zbędnych wodotrysków. Dla jednych może być to czynnik natychmiastowo odstraszający, natomiast moim zdaniem im mniej niepotrzebnych bajerów, tym lepiej. Urządzenie zostało stworzone do przemieszczania się, a nie do odtwarzania muzyki w formatach bezstratnych/odtwarzania materiałów 4K. Przejdźmy jednak do sedna. Co obiecuje nam producent, czyli kilka parametrów technicznych naszego jeździka.
AIRWHEEL X3 – PARAMETRY
Przede wszystkim Airwheel X3 wyposażono w system żyroskopowy, dzięki któremu utrzymuje się on w pozycji pionowej. Ponadto posiada baterię litową o mocy 130Wh, którą ładujemy około półtorej godziny, co według mnie jest ogromnym plusem. Zanim Airwheel X3 trafił w moje ręce, zastanawiałam się, co jaki odcinek konieczna będzie przerwa na ładowanie, jednak ku mojemu zdziwieniu, podczas codziennego użytkowania nie stanowi to żadnego problemu. Airwheel X3 możemy naładować będąc w pracy, w kawiarni podczas lunchu czy gdziekolwiek indziej, gdzie akurat przyjdzie nam zrobić sobie przerwę w ciągu dnia. Diody umieszczone na górze wskazują nam aktualne zużycie baterii, dzięki czemu mniej więcej wiemy, kiedy nieuniknione będzie podpięcie się do prądu. Ładowanie odbywa się za pośrednictwem ładowarki podobnej do typowej ładowarki do laptopa, przez co zabranie jej ze sobą do torby nie jest dla nas zauważalnym nieudogodnieniem. Odcinek, który możemy przejechać na jednym naładowaniu Airwheel’a to 15 km – całkiem sporo.
Prędkość maksymalna Airwheel X3 to 18 km/h, co jak na urządzenie transportowe tego typu w zupełności wystarczy, biorąc pod uwagę chociażby względy bezpieczeństwa. Ile kilogramów utrzyma nasz monocykl? Aż 120! Jaka jest jego waga? Aż 9,8 kg, chociaż to i tak najlżejsza opcja z całej gamy propozycji od Airwheel. Wymiary Airwheel X3 to 450x395x160 mm. Nie jest to na pewno maszyna dużych rozmiarów, a podczas codziennego użytkowania nie musimy go zbyt często nosić. Zniesienie go, kiedy napotkamy na naszej drodze schody, nie stanowi żadnego problemu. Jeśli musimy przygotować się na dłuższe odcinki, na których jazda Airwheel X3 będzie niemożliwa, producent proponuje nam dokupienie specjalnego plecaka w dwóch odcieniach – pomarańczowym lub czerwonym.
Ostatnim aspektem, nad którym się zastanawiałam, zanim zobaczyłam sprzęt, były materiały, z których wykonano model Airwheel X3. Jak się okazuje, obudowa jeździka jest odporna na wszelkie wstrząsy, co zapewnić ma użytkownikowi wytrzymałość i sprawność, nawet po upadkach. W tym zakresie nie mam producentowi nic do zarzucenia. Podczas nauki jazdy model, który testowałam, wielokrotnie lądował brutalnie na ziemi. Poza ewentualnymi rysami, które się na nim pojawiały, nie przyniosło to żadnej innej szkody urządzeniu. W razie poważniejszego wypadku, niewątpliwym plusem dla Airwheel X3 jest możliwość wymiany obudowy oraz opony swojego modelu.
AIRWHEEL X3 – WRAŻENIA Z JAZDY
Jednak dosyć teorii, przejdźmy do praktyki, czyli wrażeń z jazdy na modelu Airwheel X3. Jeśli chodzi o obsługę monocyklu, jest dziecinnie prosta. Na obudowie znajdziemy wyłącznie jeden przycisk, którego naciśnięcie uruchamia urządzenie. Na początku samo stanięcie na platformach po obu stronach kółka wydawało się niemożliwe. Nie będę ukrywać, że nauka jazdy na monocyklu jest dosyć trudna, na pewno wymaga choć odrobiny sprawności fizycznej od użytkownika. Do modelu testowego, który został mi udostępniony, nie dołączono pasa oraz kółek treningowych, które przy sprzedaży dodawane są do każdego modelu. Być może nauka jazdy z użyciem takiego zestawu byłaby łatwiejsza. Nie mniej jednak po kilkugodzinnych próbach, wielu siniakach na kostkach i łydkach, poruszanie się z kółkiem między nogami jest możliwe. Kiedy opanujemy już tę sztukę, jazda Airwheel X3 i poczucie wiatru we włosach staje się naprawdę przyjemnym i ciekawym doświadczeniem.
Według mnie monocykl elektryczny idealnie sprawdzałby się w drodze do pracy czy szkoły, jak również jako środek transportu w magazynach czy halach produkcyjnych. Airwheel X3 przystosowany jest do jazdy również w mniej sprzyjających warunkach atmosferycznych, co miałam okazję sprawdzić podczas deszczu, jednak trzeba przyznać, że nie są to już tak miłe odczucia. Większy problem może pojawić się, kiedy chcielibyśmy poruszać się po mniej równych nawierzchniach – jeździk nie radził już sobie tak dobrze jak na idealnie prostych odcinkach.
AIRWHEEL X3 – CZY WARTO?
Jaka jest cena tego urządzenia? Około 1900 zł, co według mnie nie jest dużą kwotą jak na tego rodzaju gadżet oraz parametry, którymi dysponuje. Jeśli chodzi o mnie, model Airwheel X3 mogę bez wahania polecić każdemu, kto lubi wyróżniać się z tłumu, ponieważ na pewno na razie urządzenia tego typu są rzadkością na polskim rynku, choć powoli zaczyna się to zmieniać.
Jeśli nie wierzycie mi, że jazda na Airwheel X3 jest możliwa, obejrzyjcie nasz filmik na youtube!
Plusy Airwheel X3:
- Szybkość ładowania
- Wytrzymałość obudowy
- Możliwość wymiany części
- Możliwość dokupienia akcesoriów
- Ekologiczny środek transportu
Minusy Airwheel X3:
- Waga
- Nieprzystosowanie do bardziej wymagającego podłoża
Specyfikacja techniczna: prędkość maksymalna 18 km/h, zasięg 15 km, bateria litowa 130 Wh, temperatura pracy od -10oC do 40oC, limit wagowy 120 kg, czas ładowania 90 min (60 min – 80%), średnica opony 360 mm, waga 9,8 kg, wymiary 450x395x160 mm, certyfikaty zgodności CE, UN38.3, ROHS, MSDS.
________________________________________________
Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór produktów firmy Airwheel w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.