Nowa reklama iPhone 7 Plus pokazuje, jak ważny jest dla Apple tryb portretowy
Apple udowadnia nową reklamą, że mobilna fotografia ma się świetnie i pozwala uzyskiwać efekty podobne do aparatów DLSR. Przynajmniej w kwestii zdjęć portretowych w iPhone 7 Plus.
Każdy, kto choć trochę interesuje się fotografią, szczególnie tą tworzoną przy pomocy „lustrzanek” wie, że wykonanie ciekawego, kreatywnego ujęcia bywa skomplikowane. Ba, samo poprawne ustawienie ekspozycji stanowi dla niektórych nie lada wyzwanie. Z tego też powodu „amatorzy” często decydują się na fotografowanie za pomocą mobilnych urządzeń w postaci smartfonów. Te radzą sobie coraz lepiej i pozwalają tworzyć naprawdę zjawiskowe ujęcia i to bez tajemnej „fotograficznej” wiedz. Na dowód – reklama najnowszego smartfona Apple.
iPhone 7 Plus i tryb portretowy
Reklama idealnie wpisuje się w „marketingowe” zabiegi sadowników. Klip nie promuje bezpośrednio urządzenia tudzież funkcji, rzeczone wideo opowiada historię. Właśnie dzięki storytellingu i tworzeniu potrzeb firma zdobyła swoją pozycję.
O czym więc opowiada historia zawarta w spocie? O młodej kobiecie, która odwiedziła babcie mieszkającą w niewielkiej greckiej miejscowości. Chcąc uwiecznić starszą przedstawicielkę rodu kobieta wykonała portret, oczywiście używając do tego celu najowszego iPhone 7 Plus wyposażonego w dedykowany tryb portretowy. Jak nie trudno zgadnąć, zdjęcie spodobało się staruszce na tyle, że „zasugerowała”, aby zrobić fotki również innym mieszkańcom wioski. Efekty? Wystarczy spojrzeć na filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=r8mR33cp_Fk
Faktycznie rzeczony tryb „robi robotę” i pozwala na uzyskać więcej niż zadowalające efekty. Najważniejsze, że czyni to automatycznie, dzięki czemu użytkownik niezaznajomiony z fotograficznym arkana może uzyskać namiastkę (całkiem niezłą) efektu bokeh.
Źródło: Apple