Messenger z reklamami wideo. Tego już za wiele!
Facebooku, opamiętaj się. Serwis Recode donosi o planach Zukcerberga związanych ze wprowadzaniem nowego sposobu monetyzacji własnego komunikatora. Messenger z reklamami nikogo już nie zaskakuje, czego nie można powiedzieć o reklamach wideo, które będą odtwarzać się automatycznie.
Monetyzacja lub jak kto woli, przełożenie swojego projektu na realny zarobek, bywa trudne, niekiedy kontrowersyjne. Twórcy muszą nagłowić się nad tym, jak w sposób dostarczyć “opłacalną” reklamę na urządzenia użytkowników, bez nadmiernego irytowania ich tym faktem. Za pozornie darmowy dostęp do aplikacji, musimy zgadzać się na wyświetlanie nam banerów, wideo oraz innych mniej lub bardziej angażujących treści. Wszytko jest w porządku, do kiedy materiały te nie utrudniają korzystania z danego programu. Czuję, że Facebook przekroczy niedługo granice dobrego smaku.
Reklamy wideo w Messengerze
Znam zasady rządzące rynkiem aplikacji mobilnych. Nie trzeba być ekspertem, żeby wiedzieć, że głównym sposobem zarobkowania twórców “darmowych” programów są reklamy. Facebook jest ich królem. Treści reklamowe na naszych newsfeedach przybierają najrozmaitsze formy, od typowych banerów, przez wideo, po materiały sponsorowane. Naprawdę ciężko dziś o “wolne” miejsce, przez co Zuckeberg musiał zacząć kombinować…
Efektem działań Marka ma być Messenger z reklamami wideo, które będą odtwarzać się automatycznie.
I co zrobisz? Nic nie zrobisz
Jeśli doniesienia potwierdzą się i Messenger zostanie zalany reklamami wideo, gros użytkowników zapowie porzucenie komunikatora. Już widzę deklaracje znajomych, którzy powiedzą “dość”. Jestem jednak więcej niż pewny, że na zapowiedziach się skończy. Messenger z reklamami nie zmieni popularności globalnego rozwiązania. Aplikacja jest dziś najczęściej wykorzystywaną multiplatformową usługą łączącą ludzi, a nawet zespoły. Mało kto może i chce pozwolić sobie na wykluczenie w tej kwestii.
Messenger całkiem nieźle sprawuje się na smartfonach z Androidem, które możecie nabyć w naszym sklepie internetowym.
Źródło: Recode
Ale straszna czcionka na tej stronie. Malutkie litery, krój z szeryfami.
Dziękujemy za opinię 🙂
Weźmiemy ją pod uwagę przy dalszych pracach nad serwisem.