Timber – Tinder dla wielbicieli drzew? Na szczęście nie
Czasami kreatywność niektórych firm wprawia nas w osłupienie. Niby wiemy, że większość akcji marketingowych tworzonych jest tylko po to, żeby zarobić, ale czasem trafiają się wyjątki. Timber jest jednym z nich, bo idealnie pokazuje, że da się połączyć firmę produkującą między innymi piły łańcuchowe z… drzewami.
Husqvarna, bo to o tej firmie była mowa na wstępie, przygotowała ciekawy projekt internetowy. Oparła się w nim na prostym, ale jakże trafnym założeniu, że ludzie ciągle szukają swojej drugiej połówki lub po prostu kontaktu z drugim człowiekiem. Może nie wszyscy ludzie i zapewne nie zawsze, ale upraszczając można przyjąć takie założenie. Jako że w dobie Internetu takie poszukiwania są znacznie łatwiejsze, niż kiedyś, warto przy okazji zwrócić uwagę na coś ponad to. I w tym wypadku są to właśnie drzewa.
Timber
Tak, zdajemy sobie sprawę z tego, że sama idea, aby połączyć w jednym projekcie pomysł o leśnictwie wraz z piłami łańcuchowym, jest lekko mówiąc… nietrafiony. Jednak jakimś cudem Husqvarna, a raczej agencja reklamowa Stendahls odpowiedzialna za koncepcję kreatywną, podołała zadaniu. I wyszło jej to naprawdę interesująco, a dodatkowo całkiem zabawnie. W końcu rzadko kiedy mamy możliwości sprawdzić, które drzewo do nas pasuje najlepiej. To może lekko uproszone stwierdzenie, ale do tego sprowadza się właśnie Timber.
Timber nie przypadkowo brzmi, jak Tinder, czyli jedna z najpopularniejszych aplikacji do poznawania nowych ludzi w sieci. W przypadku projektu stworzonego dla Husqvarna, powstało bowiem coś, co ma na każdym kroku przypominać o tejże właśnie aplikacji. Niestety, ale podejrzewamy, że stworzenie samej aplikacji było zbyt kosztowne, więc zaprojektowano jedynie stronę internetową, którą znajdziecie TUTAJ. Co na niej widzimy? Oczywiście zdjęcia drzew, a wraz z nimi krótkie, jednozdaniowe opisy mające na celu zachęcenie nas do przesunięcia w prawo. Warto tutaj dodać, że te opisy stworzono w sposób humorystyczny, więc przeglądanie kolejnych zdjęć nie nudzi. Dla przykładu, dwudziestoletni dąb z Niemiec ma na swoim „profilu” stwierdzenie, że „pochodzi z prestiżowej rodziny drzwi”.
Czemu służy Timber?
Timber to tylko projekt, ale jego celem miało być promowanie odpowiedzialnego leśnictwa oraz Husqvarna Chainsaw Academy. To internetowy poradnik dla tych, którzy zajmują się profesjonalną oraz amatorską wycinką drzew. Temat w Polsce dość kontrowersyjny, ale tak jakby bardzo potrzebny. O ile podchodzi się do niego odpowiedzialnie oraz bezpiecznie. I w tym przypadku tak właśnie jest. Na samej stronie akademii znajdują się bowiem porady, które mają pomóc w doborze odpowiednich narzędzi oraz technik wycinki.
I oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystko pomimo tej miłej otoczki, służy jedynie zwiększeniu sprzedaży produktów firmy. To zrozumiałe, bo przecież na czymś zarabiać muszą. Cieszy jednak to, że nie jest to robione w sposób nieprzemyślany, ale wręcz przeciwnie. Timber pewnie zbyt długo nie będzie istniał, bo i po co utrzymywać stronę w nieskończoność, ale chwilę rozrywki może zapewnić. Szczególnie, że z drzewami da się porozmawiać. I choć zazwyczaj odpowiadają tylko emotkami, to i tak miło pogawędzić z dębem albo sosną. Zawsze to coś nowego. Sprawdźcie sami.
Nowe smartfony, którymi możecie robić zdjęcia drzew lub czegokolwiek sobie tylko zażyczycie, znajdziecie w naszym sklepie internetowym.
Źródło: Timber / Husqvarna / Nowy Marketing / YouTube