Najnowszy DirectX z funkcją tiled resources na wyłączność XONE i Win 8.1
Microsoft na konferencji BUILD 2013 zaprezentował najnowsze biblioteki DirectX i ogłosił, że DirectX 11.2 będzie przeznaczony wyłącznie dla Windows 8.1 i Xbox One. Dowiedzieliśmy się również, że w tej wersji bibliotek wprowadzona zostanie funkcja tiled resources.
Podczas oficjalnego pokazu w San Francisco Microsoft zaprezentował nowe biblioteki DirectX. Wersja oznaczona numerkiem 11.2 będzie na wyłączność Win 8.1 oraz XONE, a także udostępni nowe rozwiązanie o tajemniczo brzmiącej nazwie – tiled resources.
Wieści te przekazał światu Antonie Leblond – wiceprezes amerykańskiego koncernu. Co ominie użytkowników starych „okienek” i czy mają powody do niezadowolenia? Przygotowana dla nas nowinka umożliwia karcie grafiki wykorzystanie systemowych zasobów pamięci RAM w taki sposób, by były one uznawane jako jeden wielki bufor pamięci.
Jest to pewnego rodzaju ukłon w stronę graczy ze słabszymi kartami graficznymi. Koncepcja nowej technologii polega na tym, że karty graficzne z małą ilością pamięci miały możliwość dzielenia i zapisywania pobranych z dysku tekstur w obu RAMach (systemowym i tym znajdującym się na karcie).
Inną innowacją wspomnianego tiled resources jest teksturowanie obiektów z wykorzystaniem plików graficznych o różnej jakości. Głównym założeniem jest to, by na obiekty oddalone była nakładana tekstura o gorszej jakości, która, podczas zbliżania się do nich, płynnie zamieniała się na taką o znacznie wyższej rozdzielczości.
Technologię tiled resource w całej okazałości obejrzeć można na poniższym filmiku.
http://www.youtube.com/watch?v=EswYdzsHKMc
Pomysł jest dobry, tylko czy gracze w wirze walki będą jeszcze w stanie podziwiać pięknie wyglądające tekstury? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.