You are here
Mozilla rezygnuje ze swojego taniego smartfona News 

Mozilla rezygnuje ze swojego taniego smartfona

Zaledwie 25 dolarów, czyli w przybliżeniu 93 zł miał kosztować tani smartfon firmowany przez Mozillę. „Miał” jest tu słowem kluczowym, gdyż projekt niestety należy już do popłuczyn z przeszłości.

Firma kojarzona ze słynnym Firefoxem (swoją drogą tracącym z roku na rok coraz bardziej na rynku i – jak się na razie przynajmniej wydaje – nie mającym absolutnie żadnej spójnej, długofalowej strategii na zmianę tego trendu), tak jak i pozostała jej główna przeglądarkowa konkurencja (oczywiście z Google na czele),  ostatnio próbowała dość ekspansywnie i ostro wejść na „poletka” dotąd jej nieco obce i od jej działalności trochę odległe. Rynek smartfonów – na którym nowe konkurencyjne modele znanych i mniej znanych marek, jak i zupełnych nowicjuszy pojawiają się ostatnio jak grzyby po deszczu – miał dla Mozilli być sektorem, który pozwoli ogromnie rozwinąć się tej firmie i zyskać zupełnie nowe znaczenie w percepcji ludzi zainteresowanych branżą technologiczną. Wstępne ogłoszone plany były bardzo ambitne, poniekąd dalej takie pozostają, niemniej fundacja z Mountain View wykonała właśnie pierwszy krok wstecz i zrezygnowała z jednego z najnowszych flagowych pomysłów – projektu swojego taniego smartfona.

Telefon , o którym mowa nie miał jeszcze nawet ustalonej nazwy, niemniej ambitne plany jego sprzedaży były już dość ściśle rozrysowane. Miał być on produktem przeznaczonym głównie na rynki krajów rozwijających się (ciekawe czy w odczuciach włodarzy firmy do takich, czy też do już rozwiniętych, zalicza się Polska…) i – co dość oczywiste – podbić serca ludzi nie mogących sobie pozwolić na naprawdę dobry, drogi sprzęt. Model Mozilli jednak na tle konkurencji niczym się tak naprawdę nie odznaczał, nie zastosowano w nim żadnych przełomowych, czy choćby interesujących technologii. Jego niska, dumpingowa wręcz cena, wynikała jedynie z kiepskich podzespołów w nim użytych. Ostatecznie firma więc uznała, że zamiast hitem, może stać się rynkowym niewypałem, który na dodatek może nadszarpnąć reputację innych jej produktów, w tym oczywiście i pośrednio Firefoxa. Z tego co mówią ostatnie wieści, firma skupi się więc na modelach z tzw. średniej półki cenowej, a atutem jej smartfonów ma być ich funkcjonalność, ściśle powiązana z nowymi możliwościami jej słynnej przeglądarki i tworzonego OS-a.

Źródło: The Verge.

___________________

Zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz do zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.

Related posts

Leave a Comment