ZTE jako lider
ZTE jest producentem, którego bez problemu nazwać można „wielozadaniowym”. To nie tylko znane u nas smartfony (np. Blade), ale także modemy, routery czy urządzenia dedykowane firmom. I to właśnie te produkty wyniosły ZTE na wyżyny.
Jak donosi ABI Research, ZTE zdominowało rynek w pierwszym kwartale tego roku. Chodzi o dział ukryty pod nazwą CPE (Customer-premises equipment), czyli szeroko rozumianym połączeniom ze światem za pomocą modemów czy routerów. Wygląda na to, że ZTE nie ma sobie równych na tym polu, bo tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku jego udział w rynku wynosił aż 19%.
Do końca tego roku ZTE planuje wysłać w świat aż 153 miliony urządzeń, a wszystko dlatego, że wielu z dostawców oraz operatorów modernizuje swoje szerokopasmowe łącza. W związku z tym, przewiduje się, że spadnie zapotrzebowanie na urządzenia typowe dla połączeń DSL, a użytkownicy przesiądą się na nowsze VDSL. Spadki wprawdzie będą znikome i wynosić mają około 2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Trudno się temu dziwić. Inwestycje wymagają znacznych nakładów finansowych, a operatorzy nie zawsze są skorzy do ich pokrywania.
_____________
Produkty sieciowe znajdziecie pod tym adresem.