Android Pay po roku w Polsce — hit czy kit?
Na blogu Google Polska podsumowano pierwszy rok bytności usługi Android Pay w naszym kraju. Podczas dwunastu miesięcy usługą zainteresowało się wiele podmiotów, co przełożyło się na większą liczbę użytkowników. Płatności mobilne dokonywane przy pomocy smartfona działają świetnie, ale nie stanowią one jedynej zalety AP.
Android jest obecnie najczęściej spotykanym u polskich użytkowników systemem. Nic dziwnego, gdyż smartfony wykorzystujące wspomnianą platformę występują zarówno w formie drogich sztandarowych konstrukcji, jak i modeli budżetowych. Każdy klient może znaleźć właściwy dla swojego portfela egzemplarz. Różnorodność bez wątpienia przyczynia się do popularności Androida na naszym rynku. Co ciekawe, to właśnie wspomnianej popularności zawdzięczamy obecność w Polsce usług takich jak Android Pay.
Android Pay spodobał się Polakom
Na ten moment z Android Pay w Polsce korzystać mogą klienci aż ośmiu banków, podczas gdy w momencie debiutu usługi, mogliśmy mówić o liczbie o połowę niższej. Progres jest więc dostrzegalny. Wygoda związana z użytkowaniem AP jest ogromna i w większości przypadków pozwala na rezygnację z noszenia przy sobie tradycyjnej plastikowej karty płatniczej. Obecnie na terenie naszego kraju za pośrednictwem Android Pay możemy płacić w przeszło 400 000 punktach. Jedynym warunkiem zgodności placówki z AP jest obsługa płatności zbliżeniowych MasterCard lub Visa. Sklepy stacjonarne nie są szczytem możliwości wykorzystania usługi…
Wspomniany system płatności świetnie sprawdza się również a aplikacjach mobilnych Allegro, iTaxi, Pyszne.pl, SkyCash oraz Uber. Klienci, których karty podpięte są do Android Pay, korzystają z większości zalet rozwiązania, czemu trudno się dziwić. Google nie poprzestaje jednak na już obecnych udogodnieniach, czego dowodem jest start usługi “Pay with Google”, która umożliwia sklepom internetowym dodanie płatności mobilnych, czyli tych wykorzystujących Android Pay.
Wiemy już, że AP jest przez Polaków znane i lubiane. Teraz zajmijmy się historią usługi w Polsce, czyli ostatnimi dwunastoma miesiącami.
Pierwszy rok Android Pay w Polsce
Dzięki wspomnianemu wcześniej wpisowi, który pojawił się na blogu Google’a, możemy w łatwy sposób wypunktować najważniejsze momenty AP w Polsce.
- Listopad 2016 — Uruchomienia Androida Pay w Polsce. Dołączenie do “gry” Alior Banku, Banku BZWBK oraz T-Mobile Usług Bankowych
- Luty 2017 — Płatności mobilne Android Pay zostały zaimplementowane w aplikacji mobilnej Uber
- Kwiecień 2017 — Do Android Pay dołączył mBank
- Marzec 2017 — AP pojawiło się w aplikacji mobilnej Allegro
- Marzec 2017 — AP współpracuje od teraz z Nest Bank
- Czerwiec 2017 — AP dostępne dla klientów Orange Finanse
- Czerwiec 2017 — Płatności AP dostępne w aplikacji iTaxi
- Czerwiec 2017 — Eurobank dołącza do AP
- Wrzesień 2017 — AP dostępny w aplikacji SkyCash
- Wrzesień 2017 — Do AP dołączaj BGŻ BNP PAribas
- Czerwiec 2017 — Aplikacja Pyszne.pl wzbogaca się o AP
- Październik 2017 — Android Pay z możliwości dodania kart Sodexo
- Listopad 2017 — do AP dołączył Getin Bank
Jak widać, Google nie próżnuje i stara się możliwie efektywnie wdrażać Android Pay w Polsce w każdym możliwym miejscu. Do pełni szczęścia konsumenta w naszym kraju brakuje tylko Apple Pay. Zdaję sobie sprawę z tego, że pisze o bezpośredniej konkurencji dla usługi Google, ale powiedzmy sobie szczerze — brak konkurencji rynkowej wpływa na każdy produkt tudzież usługę negatywnie.
Źródło: Google Blog