Facebook Live Audio – Zuckerberg wchodzi w podscasty
Choć internet wykształcił w nas sympatię do materiałów graficznych, jak zdjęcia i wideo, w dalszym ciągu interesują nas audycje radiowe. Czy możemy do nich zaliczyć także podcasty? Zasadniczo tak. Spójrz na Facebook Live Audio.
Definicja mówi jasno, że jest to plik audio będący audycją. Nikt nie wspomina tutaj o radiu, ale popatrzmy z boku – czy różnice w kwestii pojedynczego „odcinka” są widoczne? W mojej ocenie nie, a co za tym idzie, podcasty traktuję, jak ciekawe audycje radiowe. Podejrzewam, że nie jestem osamotniony w swojej opinii. Wnioskuję to po sporym zainteresowaniu tą formą publikacji internetowych, które wyraża nawet sam Zuckerberg. Tak, CEO FB zamierza serwować nam Podcasty.
Facebook Live Audio – social podcast 2.0
Wspomniana funkcja pozwoli na transmisje audycji audio, którą odsłuchamy na naszych urządzeniach mobilnych. Patrząc na to, że udział w „słuchowisku” nie wymaga od nas uwagi w postaci skupiania wzroku – istnieje mnóstwo sytuacji, w których taka rozrywka sprawdzi się idealnie.
Przyznam, że pomysł jest ciekawy, zwłaszcza że zanosi się na to, że dostawcami treści będą jedynie wiarygodne, cieszące się renoma źródła? Skąd moje stwierdzenie? Otóż Facebook Live Audio jest obecnie w fazie testowej, podczas której nadawcami będą jedynie potęgi medialne jak LBC czy BBC. Jak nie trudno zgadnąć, po takim starcie, wątpliwym wydaje się przejście na mniej wiarygodne źródła.
Źródło: Facebook