Fundacja Mozilla zmienia logo, ale co z przeglądarką Firefox?
Stało się – rebranding fundacji Mozilla postępuje. Co ciekawe, nowe logo to nie jedyna zmiana, jaka czeka fanów marki, która odpowiada za jedną z najpopularniejszych przeglądarek internetowych.
Do odświeżenia swojego wizerunku i wyznaczenia nowego kierunku rozwoju firma zbierała się już od dłuższego czasu. Możemy powiedzieć, że ostatnie miesiące były dla tego procesu kluczowymi. Wtedy właśnie podjęto ostateczne decyzje co do kształtu fundacji…
Rebranding fundacji Mozilla
Pierwszą zmianą, jaka rzuca się w oczy jest nowe logo, które czerpie inspirację z adresu internetowego. Przyjrzyjcie się uważnie, a zrozumiecie, co mam na myśli. Prostota oraz nawiązanie do paska adresu w przeglądarce ma sens, szczególnie że to sieć jest głównym miejscem działalności fundacji.
To, co dzieje się w strukturach podmiotu najlepiej zobrazuje film ukazujący, na czym zamierza się skupić Mozilla:
Jeśli zaś chodzi o rejon działalności fundacji, będzie nim jak już wspomniałem internet. Ochrona prywatności użytkowników, rozwój przeglądarki zgodnej ze standardami oraz nowe projekty, które finalnie pozwolą odsykać Mozilli pozytywny wizerunek. Tak – obecnie marka nie jest zbyt dobrze oceniania, a wszystko przez nietrafne decyzje o wprowadzaniu do swoich usług zbędnych elementów.
Czy opisany rebranding faktycznie pozwoli firmie złapać wiatr w żagle? Uważam, że są spore szanse, wszystko pokaże 2017 rok.
Źródło: Mozilla, YouTube