Kawasaki TREKKING LADY KX-E-TREKLADY51 i TREKKING MAN KX-E-TREKMAN53 — elektryczne rowery w Polsce
Kawasaki to nie tylko motocykle, to także rowery, elektryczne rowery. Tak się składa, że firma 4cv postanowiła wprowadzić najnowsze modele jednośladów na nasz polski rynek. Choć nie są one konstrukcjami tanimi, warto zastanowić się nad zakupem. Dlaczego? Postaram się odpowiedzieć.
Na wstępie zaznaczę, że sam nie posiadam elektrycznego roweru, ale w związku z planowaną przeprowadzką rozważam takowy zakup. Tradycyjny jednoślad nie spełniłby w stu procentach moich oczekiwań, dlatego szukam czegoś pomiędzy modelem w pełni automatycznym a konstrukcją napędzaną siłą mięśnia. Nie zrozumcie mnie źle, dbam o kondycję, ale siłę wolę wykorzystywać w nieco inny sposób, niż przemieszczanie się od punktu A do punktu B. Przyglądając się tytułowym pojazdom firmy Kawasaki, zaczynam zastanawiać się nad tym, czy warto zaufać znanej marce i nie nabyć model TREKKING Man KX-E-TREKMAN 53.
Kawasaki — rowery hybrydowe w Polsce
“Hybryda” jest lekko nadużywanym przeze mnie słowem, ale idealnie pasuje do określenia wielu urządzeń, pojazdów i aplikacji. W przypadku Kawasaki nazwa ta świetnie obrazuje możliwości i zastosowanie roweru. Otóż opisywany sprzęt nie jest tak w zasadzie w pełni elektrycznym rowerem, gdyż silnik Bafang Rear o mocy 250W (umieszczony w piaście w tylnym kole) ma za zadanie jedynie wspieranie użytkownika w “pedałowaniu”, a nie wyręczenie go w tej czynności.
Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby w chwili przypływu sił witalnych zrezygnować ze wsparcia, jakie zapewnia silnik. Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza że wbudowany w ramę Kawasaki akumulator Panasonic 36v/9Ah ma ograniczoną pojemność i “mocy” może zabraknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Rower występuje w dwóch wersjach — damskiej i męskiej. Poniżej znajdziecie specyfikacje obydwu.
Kawasaki TREKKING LADY KX-E-TREKLADY51:
- Rozmiar ramy: 51 cm
- Typ ramy: Damski
- Akumulator: Panasonic 36v/9Ah, zintegrowany w ramie
- Napięcie akumulatora: 36V
- Moc znamionowa silnika: 250W
- Umiejscowienie silnika: Tylna piasta
- Marka/ Model silnika: Bafang Rear
- Hamulec przedni: Typ V
- Hamulec tylny: Typ V
- Przerzutka tylna: Shimano Tourney (7 biegów)
- Kierownica: Stalowa 620mm
- Amortyzacja: Przód
Kawasaki TREKKING MAN KX-E-TREKMAN53:
- Rozmiar ramy: 53 cm
- Typ ramy: Damski
- Akumulator: Panasonic 36v/9Ah, zintegrowany w ramie
- Napięcie akumulatora: 36V
- Moc znamionowa silnika: 250W
- Umiejscowienie silnika: Tylna piasta
- Marka/ Model silnika: Bafang Rear
- Hamulec przedni: Typ V
- Hamulec tylny: Typ V
- Przerzutka tylna: Shimano Tourney (7 biegów)
- Kierownica: Stalowa 620mm
- Amortyzacja: Przód
- Gwarancja producenta: 24 miesiąca/ na akumulatory 6 miesięcy
Dla kogo?
Jak już wspomniałem, nie są to rowery tanie, ale porównując koszt zakupu pojazdu Kawasaki z pojazdami innej renomowanej konkurencji, cena przestaje wydawać się wysoka, dlatego postarajmy się nie oceniać opisywanych modeli pod tym kątem.
W kwestii użytkowej rower wydaje się idealnym miejskim środkiem transportu. Dojazd do szkoły czy pracy wymaga od nas zachowania możliwie niezmąconego zmęczeniem wizerunku. W przypadku upałów jest to trudne, gdyż zwyczajnie się “pocimy”. Kiedy w podróży pomagałby nam silnik elektryczny, takie zjawisko nie występowałoby. Co z mieszkańcami terenów podmiejskich lub wsi? Oni również mogą docenić hybrydowe rowery Kawasaki i jest to spowodowane prostym czynnikiem — odległościami pomiędzy punktami spożywczymi i przemysłowymi. Każdorazowe sięganie po auto w celu przebycia drogi do sklepu z bułkami jest nieekonomiczne i nieekologiczne. Co innego rower. Miejcie to na uwadze.
Źródło: Informacja prasowa