Koch Media w Polsce – dystrybutor gier otwiera u nas biuro
Polska branża gier ma ostatnio powody do zadowolenia. Właśnie można dopisać do listy kolejny, bo na naszym rynku pojawi się nowy, potężny gracz zaprawiony w bojach, jeżeli chodzi o dystrybucje gier. Koch Media w Polsce to duże wydarzenie, na którym skorzystają gracza i cała branża. Co takiego może się zmienić i co o samym wydarzeniu mówią zaangażowani w nie ludzie?
Koch Media do tej pory nie obejmował swoją działalnością Polski, choć nasz kraj zajmuje siódme miejsce, jeżeli chodzi o wielkość gospodarki w Unii Europejskiej. Teraz ma się to zmienić, bo polski oddział nie tylko zacznie pracę w Warszawie, ale także będzie miał obsługiwać kraje naszego regionu, czyli Czechy, Słowację, Węgry, Bułgarię oraz Rumunię. Firma w końcu zauważył potencjał drzemiący w naszym rodzimym rynku, co zaowocuje otworzeniem biura w stolicy kraju.
Koch Media w Polsce
Koch Media w Polsce to faktycznie duże wydarzenie, jeżeli chodzi o rynek dystrybucji gier. Firma nawiązywała już współprace z takimi developerami jak Bethesda, Capcom, Codemaster, Konami, Koei Tecmo, Milestone, Segi czy chociażby Square Enix, a to nie wszystkie firmy w portfolio. Tak o otwarciu na polski rynek wypowiedział się Klemens Kundratitz, dyrektor generalny Koch Media:
„Częścią sukcesu Koch Media i Deep Silver jest to, że stale jesteśmy blisko graczy oraz deweloperów gier. Dzięki otwarciu nowego oddziału wydawnictwa w Warszawie będziemy jeszcze bliżej tętniącego życiem polskiego środowiska deweloperskiego, a także chcemy móc bezpośrednio oferować nasze rosnące portfolio gier wszystkim polskim graczom w formie fizycznej oraz cyfrowo. W tym celu zatrudniamy doświadczonych ekspertów ds. produktów, marketingu i sprzedaży. Liczymy także na owocne biznesowe relacje z polskimi sprzedawcami detalicznymi i handlowcami, a także na dobrą współpracę z mediami gamingowymi oraz influencerami. Chcemy aby Koch Media było pierwszym wyborem w zakresie lokalnych usług wydawniczych i dystrybucji detalicznej w regionie. Działania te będą wspierane przez nasz lokalny zespół ds. marketingu i PR-u, menedżerów ds. klientów oraz lokalnych przedstawicieli.”
Kto pokieruje Koch Media w Polsce?
Na czele polskiego oddziału, zlokalizowanego w Warszawie stanie Maciej Turski. Jego działania będą wspierane przez oddział w Koch Media HQ w Monachium, ale także i przez centrum finansowo-logistyczne zlokalizowane w Höfen w Austrii. Maciej Turski, General Manager w Koch Media Poland, tak wypowiedział się o swojej funkcji:
„Jestem bardzo dumny i podekscytowany, że mogę pełnić tę rolę w Koch Media. Polska oferuje wiele możliwości. Koch Media, dzięki swojej pozycji, będzie mogło wykorzystać ten potencjał. Oczywiście nadal staramy się w pełni skompletować zespół, ale już 1 października będziemy działać na pełnych obrotach. Wtedy też planujemy wydać pierwsze lokalne wersje naszych produkcji.”
Graczom przyjdzie tylko teraz poczekać na pierwsze konkrety i liczyć na to, że firma wprowadzi powiew świeżości na rynku gier. Warto dodać, że Koch Master ma ponad 20-letnie doświadczenie na rynku, a od jakiegoś czasu należy do marki Deep Silver, która zajmowała się między innymi takimi tytułami, jak Dead Island, Metro czy Saints Row. Dead Island 2 także znajduje się pod ich skrzydłami.
Gry, komputery oraz konsole znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: Koch Media informacja prasowa / Opracowanie własne