LG pokaże nowy tablet na IFA
Do targów IFA, które jak co roku odbędą się w Berlinie, zostały raptem niecałe dwa tygodnie. Początek września zapowiada się wyjątkowo gorąco, bo pierwsze firmy już wypuszczają informacje o tym, co planują pokazać. I tak, LG zaprezentuje G PAD II z dziesięciocalowym ekranem.
Większa wersja G Pad ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Tak przynajmniej wynika ze słów Chrisa Yie, który w LG odpowiada za marketing. „Klienci prosili nas o większy ekran, mocniejszą baterię oraz lepszą wydajność, a wszystko bez podnoszenia ceny. G Pad II spełnia te wymagania pod każdym względem”. Taka zapowiedź rozbudza nadzieje.
Nowy G Pad II wywodzi się z wypuszczonego w sierpniu tabletu, który swoją premierę miał tylko na rynku koreańskim. Ten ośmiocalowy sprzęt przeszedł praktycznie bez echa i to nie z powodu, iż nie dotarł do Europy, ale dlatego, że to zwykły tablet ze średniej półki. Snapdragon 400 (1,2 GHz), 1,5 GB RAM, 32 GB dla użytkownika oraz akumulator o pojemności 4200 mAh nie robią wrażenia. Do tego słabe aparaty bo zaledwie 5 megapikseli jako główny i 2 jako przedni. A co do zaoferowania będzie miała powiększona wersja G Pad II?
Rozdzielczość w G Pad II wynosić ma 1920×1200 px, czyli WUXGA. LG zadbało również o to, by procesor zarządzający urządzeniem dostał więcej mocy. Będzie to Snapdragon 800. Zwiększono także RAM do 2 GB. Zmniejszyło się za to miejsce na dane użytkownika. To raptem 16 GB, które wprawdzie można rozszerzyć za pomocą karty microSD, ale jest to dość dziwny zabieg. Widać gdzieś trzeba było pójść na kompromis. Również aparaty wydają się być tymi samymi co w wypuszczonym na rynku koreańskim G Pad II.
Prawie dwukrotnie podwojono za to pojemność akumulatora. W tej wersji ma mieć aż 7400 mAh, co powinno zapewnić mu długie działanie. G Pad II obsługiwał będzie też standard LTE, o ile klient wybierze takowy wariant sprzętu. Za to niezależnie od wersji, tablet działał będzie na Androidzie 5.1.1. Nie wiadomo tylko, ile LG zażyczy sobie za urządzenie. Wiadomo jednak, że ma trafić na rynki azjatyckie, Północnej Ameryki oraz Europy.