You are here
[F8] Messenger Business, czyli ukłon w stronę klienta News 

[F8] Messenger Business, czyli ukłon w stronę klienta

Okazuje się, że zmiany w Facebookowym komunikatorze, które ogłoszono na konferencji F8, będą znacznie większe niż można było przypuszczać. Messenger to już nie tylko aplikacja do rozmów oraz platforma dla developerów, ale także miejsce, gdzie bez problemu skontaktujemy się z firmą.

 
mb 750x300
 
Do tej pory Messenger kojarzony był głównie z kontaktami między znajomymi czy przyjaciółmi. Mało kto używał go w sprawach biznesowych, a jeżeli już, to tylko z kimś, z kim był na stopie przyjacielskiej. Messenger Business ma to zmienić. Nie jest to wprawdzie rzecz skierowana bezpośrednio do sektora biznesowego, a raczej do zwykłego użytkownika, ale dla firm ta zmiana może okazać się kluczowa.
O co więc chodzi? Messenger Business ma pomóc w zapewnieniu bezpośredniego kontaktu z konsultantem. A to dzięki zintegrowaniu aplikacji np. sklepu z Messengerem. Schemat działania jest bardzo prosty. Z poziomu komunikatora możemy zamówić interesujący nas przedmiot i tak naprawdę nie potrzebujemy nic więcej. Wszelkie powiadomienia o statusie naszego zamówienia będą dostarczane bezpośrednio przez Messengera. Co więcej, właśnie przez niego będziemy mogli porozmawiać z konsultantem firmy. Śledzenie trasy przesyłki, a nawet dokonanie płatności z poziomu aplikacji czy dokonanie zwrotu towaru. To wszystko dzięki Messenger Business.
Brzmi cudownie, szczególnie, jeżeli ktoś jest stałym użytkownikiem facebookowej aplikacji, a zakupy to jego hobby. Jeszcze lepiej sytuacja wygląda, gdy dla potrzeb naszej własnej działalności gospodarczej potrzebujemy stałego kontaktu z dostawcą. Messenger Business ma to wszystko zapewnić. I jeżeli wszystko będzie działało tak, jak zaprezentowano na konferencji, zapowiada się niemałe ułatwienie dla użytkowników.
Unikamy setek maili z potwierdzeniami, wiszenia na telefonie i oczekiwania na połączenie z konsultantem, a potem śledzenia trasy przesyłki na kolejnej stronie. To odejdzie w niebyt, całość będzie dostępna w jednym miejscu. Obecnie tylko dwie firmy oferują taką możliwość – Everlane i Zulily. Sytuacja oczywiście zmieni się z czasem, a korzyści z tego będą dla każdej ze stron – klienta oraz dostawcy.
Źródła: Messenger
Fot: jw.

Related posts

Leave a Comment