#Music – aplikacja od twórców Twittera.
Ludzie związani z Twitterem postawili przed sobą dwa cele. Pierwszy to: promocja artystów, którzy stawiają pierwsze kroki w branży muzycznej. Drugi natomiast ma stwierdzić, jaka muzyka aktualnie jest najpopularniejsza. Czy projekt spełni swoje oczekiwania? Zweryfikują to niebawem użytkownicy.
Twitter #music namierza aktywność użytkowników na Twitterze, aby z jednej strony przybliżyć im interesujące utwory ulubionych wykonawców, zaś z drugiej pomóc mniej znanym artystom na wypromowanie się (dlatego ich aktywność będzie widoczna w profilach innych artystów lub użytkowników). Całość ma charakter łańcuszka, więc jeśli przykładowo wejdziemy na profil wybranego artysty, to jednocześnie otrzymujemy podgląd utworów innych wykonawców, które przeglądano z interesującego nas profilu.
Twitterowy projekt sam w sobie nie oferuje muzyki. Korzysta z zasobów iTunes, Spotify i Rdio. Wykorzystując iPhone’ową aplikację, można przesłuchiwać fragmenty utworów poprzez iTunes. Jeśli jesteśmy natomiast subskrybentem Spotify lub Rdio, możemy przesłuchiwać piosenki w całości. Z czasem dostawców muzyki ma pojawić się więcej.
Twitter #music podzielono na 4 zakładki: teraz odtwarzane, sugerowane, popularne i nowe. Dwie pierwsze wyświetlane są na podstawie śledzonych przez nas kont, natomiast dwie ostatnie są sumą wszystkich Twittów, które zmieniają się na bieżąco, dając dostęp do szerszej bazy muzycznej. Ponadto dodano również funkcjonalną wyszukiwarkę utworów (również z profilu śledzonych osób). Na ten moment usługa #music dostępna jest w następujących krajach: USA, Kanada, Wielka Brytania, Irlandia, Australia i Nowa Zelandia. Według zapowiedzi, już wkrótce kolejne kraje będę mogły skorzystać z aplikacji.