Aż 83 proc. amerykańskich nastolatków używa iPhone’a
Młodzież w Stanach Zjednoczonych uwielbia sprzęt z logo nagryzionego jabłka na obudowie. To żadne zaskoczenie, ale przyznam szczerze, że nie spodziewałem się tego, że aż 86 proc. amerykańskich nastolatków deklaruje, że ich następnym urządzeniem będzie iPhone. Zastanawia mnie tylko, jak prezentowałyby się wyniki podobnego badania przeprowadzonego na polakach.
Firma Piper Jaffray przeprowadziła badanie, w ramach którego aż 8600 młodych wiekiem osób wypełniło ankietę dotyczącą swoich preferencji wyborów w kwestii elektroniki oraz powiązanych z nią usług. W kwestii metodologii badania dodam tylko, że średni wiek respondowanych wynosił 15,9 lat, zaś dochód na rodzinę 68300 dolarówrocznie. Przejdźmy do wyników, bo to one są dla nas najistotniejsze.
iPhone — owczy pęd czy przemyślany zakup
Dokładnie 86 proc. badanych nastolatków ze Stanów Zjednoczonych zadeklarowało, że ich następnym smartfonem będzie, a jakże, iPhone. Nie podano niestety informacji, które uzasadniałby ten konkretny wybór, ale zakładam, że chodzi o popularne w USA usługi Apple. Ekosystem Sadowników potrafi przyzwyczaić do siebie użytkownika, który nie będzie nawet rozważał przejścia do rozwiązań konkurencji.
Nie myślcie jednak, że nagle rzesza amerykańskich nastolatków rzuci się do sklepów z planem nabycia najnowszego iPhone’ XS Max w wersji z 512 GB pamięci na dane. Badanie nie określiło zamiaru kupna konkretnego modelu, a jedynie to, że ma on być opatrzony logo nadgryzionego jabłka na obudowie. Równie dobrze może chodzić o iPhone’a XR, a nawet iPhone 8 u 7.
Te samo badanie ujawniło dodatkowo, że z Netflixakorzysta aż 38 proc. respondowanych i co interesujące, platforma prześcignęła YouTube’a, który zgarnął jedynie 33 proc. odpowiedzi.
Smartfony Apple znajdziecie na Vipelektrogadzet.
Źródło: Apple Insider