Nintendo Switch sprzedało się świetnie w Black Friday
Jeżeli nie udało wam się kupić nic ciekawego w Black Friday czy Cyber Monday, nie musicie się przejmować, bo nie jesteście jedyni. Promocje, które dostępne były w naszym kraju nie umywają się do tego, co znajdziemy w amerykańskich sklepach. I jest na to potwierdzenie, bo Nintendo Switch sprzedało się świetnie, a u nas było już znacznie gorzej.
O tym, jak wyglądają u nas promocje na Black Friday pisaliśmy już dla was, zanim świat ogarnęła po raz kolejny gorączka wyprzedaży. W polskich sklepach też można było dostać kilka interesujących rzeczy, ale albo dość szybko znikały z półek albo ich cena nie była aż tak satysfakcjonująca. W Stanach Zjednoczonych wszystko wygląda jednak inaczej, bo tam przeceny potrafią wyglądać naprawdę nieziemsko. I to przekłada się na sprzedaż.
Nintendo Switch sprzedało się doskonale
Adobe jakiś czas temu uruchomiło swój program Digital Insights, który m.in. zbiera dane ze sklepów internetowych. To dość istotna informacja, bo przedstawione poniżej wyniki będą odnosiły się właśnie do sprzedaży on-line. Sklepowe rezultaty poznamy zapewne niebawem i mogą się one dość mocno różnić od tego, co teraz otrzymaliśmy. Adobe zaprezentował dane z blisko 4 500 sklepów internetowych, więc możemy spokojnie założyć, że są miarodajne.
Black Friday i następujący zaraz po nim Cyber Monday to święto dla fanów elektroniki oraz gier. Powody do świętowania ma także Nintendo, bo ich ostatnia konsola w ciągu tych dwóch dni znalazła całkiem pokaźne grono nabywców. W Black Friday Nintendo Switch sprzedało się najlepiej i zajęło pierwsze miejsce wśród wszystkich produktów. Na kolejnej pozycji znalazły się słuchawki Beats, a wielką trójkę zamykają zabawki z serii Hot Weels. Do pierwszej piątki udało się załapać także hitowi od Rockstar, czyli Red Dead Redemption 2, które wylądowało na czwartej pozycji. Numer pięć to już zabawki z serii HatchiBabies.
Cyber Monday
Nintendo Switch sprzedało się także całkiem dobrze w Cyber Monday, gdzie to właśnie największe przeceny znajdowały się w sklepach internetowych. Konsola znalazła się wprawdzie na trzecim miejscu wśród najczęściej kupowanych przedmiotów. Udało się tym samym wyprzedzić laptopy takich firm jak Dell czy Apple, które uplasowały się na czwartej pozycji. Pierwszą zajęło Fingerlings, czyli zabawki nakładane na palce. Widocznie to jakaś moda na którą jesteśmy zwyczajnie za starzy. Pozycja numer dwa to także zabawka, która nazywa się LOL Surprise.
Widać, że amerykanie postawili albo na elektronikę albo na zabawki. Nintendo ma się z czego cieszyć, bo choć jest popularne, to dalej jego sprzedaż jest daleko w tyle, jeżeli porówna się ją do PlayStation 4 oraz Xbox One. To oczywiście spowodowane jest samą ceną urządzenia, która jakoś nie chce spaść, a przynajmniej nie robi tego na naszym rynku. W USA przeceny na Switcha sprawiły, że klienci po niego sięgnęli. Czy stałoby się tak i u nas? Pewnie nie, bo zdaje się, że większym zainteresowaniem cieszą się dalej produkty Sony i Microsoft. Niemniej jednak wiele osób chętnie zakupiłoby Switch, gdyby tylko nie kosztował tak dużo.
Uwielbiamy kupować
Nie da się zaprzeczyć, że widząc informację o przecenach, czasem może nam „odbić”. Zapewne nie jeden raz widzieliście nagrania z amerykańskich sklepów, gdzie rozentuzjazmowany tłum napierał na drzwi i następnie wyrywał sobie pudełka z telewizorami. Oczywiście, gdyby któraś z sieciówek zrobiła w Polsce przecenę na np. telewizor 4K i sprzedawała go za 500 złotych, sytuacja wyglądałaby podobnie.
Czy jest dla firmy różnica, jeżeli sprzeda np. milion konsol po cenie 200 dolarów, czy dwa miliony za 100? W teorii wydaje się, że nie, ale dalej na obniżkę niektórych sprzętów chyba nie mamy co liczyć. Jednym z nich niestety jest Nintendo Switch i żałujemy, że z okazji Cyber Monday i Black Friday nie uświadczyliśmy żadnej interesującej promocji na konsolę. Za to na Xbox One i One S oraz PlayStation 4 dało się znaleźć naprawdę przyzwoite oferty.
Konsole oraz gry znajdziecie także w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: Adobe Digital Insights / Nintendo Soup / Nintendo