Nowe logo Facebook – będzie kolorowo, jak nigdy wcześniej
Zapewne niewielka część społeczeństwa przywiązuje wagę do tego, jak wygląda logotyp konkretnej firmy. Im lepiej zaprojektowany, tym większa szansa, że po prostu będzie się go zapamiętywało i będzie oddawał idee marki. Nowe logo Facebook poniekąd wprowadza coś, czego inne firmy nie wprowadzały z konkretnych powodów. Jednak Facebook nigdy nie był, jak inne firmy.
Nie wszyscy użytkownicy smartfonów zdają sobie sprawę z tego, kto stoi za ich ulubionymi aplikacjami. Widocznie Facebook jest tego świadom, bo zaprezentowane przez niego rozwiązanie, ma to właśnie uświadamiać. O ile bardziej świadomi użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że Instagram należy do Facebooka, to pytanie ilu z nich wie, że WhatsApp także jest we władaniu giganta. Teraz będzie to jasne i klarowne, a wszystko za sprawą… kolorów.
Nowe logo Facebook
Logotypy zazwyczaj występują w jednym kolorze. Ta identyfikacja wizualna pozwala na to, by odbiorca mógł zapamiętać wzór, kolor oraz samą nazwę marki tak, by w przyszłości wystarczył mu tylko „rzut oka” i wszystko inne stawało się jasne. Czy jest na świecie ktoś, kto nie wie, jaki kolor ma logo Coca-Cola lub Pepsi? Zapewne kilka osób by się znalazło, ale byłby w mniejszości. Do dziś, to samo można było powiedzieć o Facebooku, a raczej o jego kolorze, który kojarzył się z niebieskim odcieniem oraz literą „f”. Cóż, litera zapewne dalej będzie się kojarzyła z portalem społecznościowym, ale sam kolor to już zupełnie co innego.
Zapewne samą zmianę typograficzną w logo, zauważy niewiele użytkowników. Jesteśmy w końcu przyzwyczajeni do tego, że Facebook to ikona i kolor, a pełna nazwa po prostu… jest. Teraz też będzie, ale nowe logo Facebook, oprócz tego, że zostało „odchudzone”, to jeszcze będzie miało inne odcienie kolorystyczne. Tak, będzie można spotkać je w odcieniu zielonym, fioletowym czy żółtawym. Do wyboru, do koloru, jak mówi przysłowie. Po co taka zmiana, która może wprowadzić zamęt u odbiorcy? Właśnie po to, żeby tego zamętu nie było.
Jedna firma, wiele podmiotów
Nowe logo Facebook będzie miało za zadanie uświadomić użytkownikom, że aplikacja z której korzystają, powstała w tej konkretnej firmie. W portfolio kompanii Marka Zuckerberga znajdują się przecież sam Facebook, ale i Instagram, WhatsApp, Messenger, Oculus, Workplace, Portal czy Calibra. Niedługo w każdej z tych aplikacji, pojawi się stosowna informacja, że jest wspierana przez Facebooka, tak, by nikt nie miał żadnych wątpliwości. Zmiany będą czysto kosmetyczne, ale widać, że Facebook dąży do unifikacji swojego portfolio. Z jednej strony to dobrze, bo to samo robi Google i wiele innych firm, ale z drugiej boimy się, że każda z tych aplikacji, będzie od siebie „podbierała”.
Już teraz widać, że Instagram idzie dokładnie tą samą drogą, co kiedyś Facebook. Zasięgi użytkowników są drastycznie „ucinane”, by poniekąd wymuszać na nich tworzenie treści, które będzie można sponsorować. Innymi słowy, chodzi o pieniądze, które firma ma zarabiać. Samo umieszczenie informacji o tym, kto stoi za daną aplikacją, ma też jeszcze jedno, bardzo ważna znaczenie. Nikt nie będzie się mógł przyczepić do tego, że Facebook coś zataja. Nawet, jeżeli te dane dostępne były w regulaminach czy informacjach o konkretnej spółce, to teraz będą jasne i klarowne. W przeciwieństwie do samego logo, które wydaje się być „zrobione na kolanie”.
Nowe smartfony, które pozwolą wam korzystać z aplikacji Facebook czy Instagram, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: Facebook / Opracowanie własne