Nowy gameplay Spider-Man to czysta walka
Wygląda na to, że w końcu po kilkunastu latach, fani „pajączka” doczekają się gry na odpowiednim poziomie. Premiera nowego tytułu z Peterem Parkerem w roli głównej odbędzie się już we wrześniu, a nowy gameplay Spider-Man pokazuje, że jest na co czekać. System walki, to poezja, która powinna zadowolić nawet najbardziej wymagających.
Było już kilka tytułów, które pozwalały wcielać się graczom w postać Człowieka Pająka. Może nie wszystkie należały do najlepszych, ale to wyjątkowo trudna postać do sportretowania. Należy zachować odpowiednią równowagę między humorem, a możliwościami, które posiada Parker. Łatwo popaść w skrajności, ale dziś wielu fanów z przyjemnością wspomina Spider-Man 2, które zawojowało PC oraz konsole w 2002 roku. Kolejne produkcje także próbowały zderzyć się ze światem Marvela, ale wyniki były różne. Insomniac Games i ich wersja Spider-Man zapowiada się na połączenie tego co najlepsze w poprzednich grach, ale zmiksowane z oczekiwaniami współczesnego gracza.
Gameplay Spider-Man
Mieliśmy już przyjemność obejrzeć to, jak Spider-Man radzi sobie na gameplay’u. Stało się to na tegorocznych targach E3 w Los Angeles, gdzie na specjalnych stoiskach obecni na miejscu gracze mogli spróbować swoich sił w rozgrywce. Wtedy zobaczyliśmy po raz pierwszy, na czym będzie polegała walka, choć był to zaledwie wycinek tego, co przygotowali twórcy. Teraz na trwających w Hongkongu targach Ani-Com & Games pokazano obszerniejszy fragment rozgrywki, który sprawia, że szczęka opada do podłogi.
Nowy gameplay Spider-Man to wprawdzie w części fragment, które już dobrze znamy, to cała reszta jest zupełnie nowa. Warto zwrócić uwagę na to, jak duża będzie mapa gry, bo w pewnym momencie możemy doskonale zobaczyć, ile miejsc będzie czekało na graczy do odwiedzenia. Widać także z jaką łatwością postać przemieszcza się pomiędzy budynkami i samochodami. Miasto faktycznie wygląda tak, jakby było żywe. Czasem można odnieść wrażenie, że niektórzy z przeciwników tylko czekają, aż się im „dowali”, ale nie jest to aż tak rzucające się w oczy. Przypomina to zachowanie niektórych przestępców z serii Batman. Pamiętajmy jednak, że to typowe „mięso armatnie”, choć miło byłoby, gdyby było troszkę inteligentniejsze.
Walka w Spider-Man
Nowy gameplay Spider-Man daje nam szerszy obraz na to, jak będzie wyglądała walka w grze. Dostaniemy całkiem spory arsenał broni, bo nie będziemy walczyli tylko za pomocą dłoni. Pojawią się bomby z pajęczyną czy miny reagujące na ruch. Cieszy to, że możemy korzystać także z tego, co porozrzucane jest po okolicy, gdzie akurat się znajdujemy. Wprawdzie jest to miejscami mocno oskryptowane, ale to akurat nie powinno być traktowane jako minus. Szczególnie, że na gameplay’u widać, że dotyczy to sytuacji tylko w przypadku walki z potężniejszym przeciwnikiem.
W tym wydaniu jest to Shocker, który zdaje się pełnić role jednego z mini-bossów w grze. Pajączek toczy z nim dość zaciętą walkę, a my możemy zobaczyć przedsmak tego, co czeka nas już we wrześniu. Cieszy to, że nie jest to najprostsza potyczka, a to może oznaczać, że graczy czeka produkcja, która przykuje ich do konsoli na długie godziny. Gry z otwartym światem czasem mogą się nudzić, ale wydaje się, że w tym wypadku tak się nie stanie. Oby.
Konsole oraz gry znajdziecie w naszym sklepie internetowym.
Źródło: Insomniac Games / YouTube