O reklamach w internecie i przeglądarce AdBlocka na iOS mobile

Przeglądarka AdBlocka może zainteresować ludzi, którzy nie chcą oglądać w sieci reklam. Teraz, nawet posiadacze telefonów od Apple będą mogli przemierzać internet bez większości wiadomości sponsorowanych.

Safari, domyślna przeglądarka zapewniana użytkownikom funkcjonalność pozwalającą blokować reklamy. Jednak dla twórców przeglądarki AdBlock to może być za mało, ponieważ chcą zaoferować nam swoją aplikację, która wreszcie, raz na zawsze, pozwoli nam wyłączyć wszystkie reklamy, które nie dają nam żyć. Problem występowania reklam w internecie jest zmorą dużej ilości osób korzystających z sieci; wiadomo, że piętnaście sekund przed filmem na YouTube oraz kolejne dwie, które poświęcisz na zamknięcie wyskakującego okna na końcu twojego życia złożą się na kilka dni. Kilka dni, które mógłbyś poświęcić na czytanie, spacerowanie lub… komentowanie w sieci. Jesteśmy już tylko krok od tego, że w kolejnej swojej przeglądarce AdBlock pozwoli zablokować całą sieć i wtedy zarobimy naprawdę dużo czasu. Zarobimy, bo przecież czas to pieniądz, prawda?

Powyższy akapit jest wynikiem racjonalnego podejścia do fenomenu reklamy w internecie. Racjonalnego, ponieważ, gdy człowiek zastanowi się jak działa sieć i skąd tak naprawdę bierze się ten cały darmowy content z którego korzysta, może dojść do wniosku, że to po prostu mu się należy. Bo tak – wytwory kulturowe są przecież wspólnym dobrem, tak przecież argumentowałeś wczoraj ściągnięcie kolejnego filmu za darmo, prawda? Otóż nie, ludzie, firmy, a nawet kółka zainteresowania prowadzące własne strony muszą z czegoś żyć. Chwila, w której blokujesz kolejną reklamę na YouTube albo treść reklamową, to moment w którym właśnie komuś zabrałeś pieniądze należne mu za jego pracę. Za pracę z której korzystasz, bo przecież Ci się to należy, ale już poświęceniu Twoich 15 sekund na reklamę to za dużo. Za dużo, ponieważ chcesz jak najmniej stracić czasu w sieci. A co w niej robisz? Może pracujesz i liczysz na to, że ktoś doceni twoją działalność nie blokując większości reklam. W niektórych przypadkach 2/3 użytkowników blokuje treści reklamowe kompletnie – to tylko i wyłącznie wyraz tego, że nie szanują zawartości, która, między innymi, dzięki tym reklamom powstaje. Chyba, że jesteście zwolennikami płatnych subskrypcji na YT i większości stron z których korzystacie? Ponieważ mam przeczucie, że ktoś by narzekał i płakał, a wtedy już AdBlock nie pomoże.

 

 

 

 

____________________

Zapraszam do zapoznania się z ofertą naszego sklepu pod tym adresem oraz polubienia naszego profilu na facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

445 More posts in felietony category
Recommended for you
Subskrypcja VOD
Subskrypcja VOD ma także wady, o których często zapominamy

Ostatnie kilka lat pokazuje, jak łatwo zachłysnąć się czymś nowym i pozornie wygodnym, by nagle...