You are here
Polski startup zdobywa rynek w Indonezji News 

Polski startup zdobywa rynek w Indonezji

Pomysłowość Polaków nie zna granic, a kolejne startupy osiągają sukces. Coraz częściej polskie pomysły mogą konkurować ze światowymi gigantami, a nierzadko okazują się od nich lepsze.

Portale społecznościowe to te miejsca w sieci, gdzie spędzamy większość swojego czasu. Nikogo już nie dziwi widok człowieka, który w miejscu publicznym lub środku transportu trzyma w ręku smartfon lub tablet i przegląda treści publikowane na Facebooku. Za wszelką cenę trzeba przecież być na bieżąco z tym, co się dzieje. Nie mamy czasu na długie wywody czy publikowanie zdjęć? Nic straconego – możemy wrzucić na Twittera krótką informacje o tym, co w danej chwili jest dla nas najciekawsze. Instagram, Snapchat, Tumblr? Jesteśmy z naszymi znajomymi gdziekolwiek się znajdujemy.

Popularność mediów społecznościowych spowodowała, że na rynku pojawiły się nowe, a każda z takich społecznościówek to minuty, a czasem nawet godziny, wyjęte z naszego życia. Nic więc dziwnego, że w głowach twórców Szafa.pl i Zszywka.pl pojawił się pomysł, by powołać do życia kolejne takie miejsce. Stworzyli oni aplikację Finspi, której zadaniem będzie rozrywka w czasie rzeczywistym. No dobrze, ale jak to wygląda w praktyce? Wraz z innymi użytkownikami aplikacji możemy wspólnie przeglądać i komentować treści znajdujące się w bibliotekach programu. Dodatkowo Finspi podsuwa użytkownikowi rzeczy, które mogą przypaść mu do gustu i „uczy się”, jakich treści nie należy mu proponować. Inne elementy Finspi to to, co składa się na każdy portal społecznościowy – dodawanie zdjęć, filmów, komentowanie, lajki.

Chociaż aplikacja zadebiutowała pod koniec tamtego roku, to zrobiło się o niej cicho. W wielu przypadkach taka cisza może oznaczać to, że dana rzecz lub pomysł umarły śmiercią naturalną, jednak nie w tym przypadku. Okazało się bowiem, że Finspi zadebiutuje na rynku azjatyckim, a dokładnie w Indonezji, gdzie rywalizować będzie z gigantem, czyli portalem społecznościowym Facebook. Założyciel Finspi, Jack Mashtakov, chciałby, by jego firma w chwili debiutu na amerykańskiej giełdzie, co nastąpiłoby za 5 lat, była warta co najmniej 20 milionów dolarów. Mashtakov nie jest świeżakiem jak wielu startupowców, ale ma na swoim koncie sukcesy i zdobył biznesowe doświadczenie. Tym, co wyróżnia polski portal społecznościowy Finspi, jest możliwość poznawania nieznajomych ludzi, którzy mają podobne zainteresowania. Takie dotarcie do nowych potencjalnych znajomych ma zapewnić właśnie oglądanie streamowanych treści w tym samym czasie.

Jak to się stało, że Finspi trafiło na rynek w dalekiej Azji? Władze Indonezji dostrzegły w portalu społecznościowym doskonałą alternatywę dla Facebooka. Aplikacja oficjalnie ruszyła w tym kraju w marcu i przez tak krótki czas dołączyło do niej ponad pół miliona nowych ludzi.

Czy Finspi ma szansę na dalsze sukcesy? Wydaje nam się, że tak. Oby tylko ludzie nie postanowili trzymać się kurczowo tego, co już znają, czyli Facebooka, i dali szansę nowemu portalowi społecznościowemu. Być może także i rynek w Polsce dostrzeże potencjał Finspi, a liczba użytkowników będzie się zwiększać, dając w ten sposób możliwość na poznanie nowych, interesujących osób. 

 

Źródło informacji: antyapps, Puls Biznesu

_____________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór sprzętu w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

 

Related posts

Leave a Comment