You are here
Serwisowanie chińskich smartfonów w Polsce to spory problem poradniki 

Serwisowanie chińskich smartfonów w Polsce to spory problem

Użytkowanie chińskich smartfonów w naszym kraju staje się coraz popularniejsze. Na ulicy coraz częściej spotykamy się z osobami korzystającymi z Xioami, Meizu, Blooboo, Elephone, o Huawei nie wspominając. Niestety, serwisowanie takich sprzętów w Polsce jest drogą przez mękę. Co gorsze, dotyczy to nie tylko napraw gwarancyjnych.

chińskich smartfonów

Jeszcze trzy lata temu korzystanie z chińskich smartfonów było w wielu kręgach “obciachem”. Powodów takiego stanu rzeczy było wiele. Niska jakość wykonania, problemy z częściami zamiennymi, kiepskie tłumaczenie interfejsu, a także nikłe wsparcie. Zabawne było to, że informacje o specyfikacji technicznej konkretnego modelu potrafiły znacząco odbiegać od stanu faktycznego. Te czasy są już za nami. Dziś chińskie marki są uznawane za rozsądny wybór, idealny kompromis pomiędzy ceną i jakością. Testując tego typu konstrukcje, nie mogę nadziwić się temu, jak olbrzymi progres zanotowały firmy Xiaomi, Meizu, Huawei oraz pozostałe.

Niestety, pewne problemy pozostały niezmienne. Chodzi o naprawy. Zarówno gwarancyjne, jak i pogwarancyjne.

Gwarancja i naprawa chińskich smartfonów

chińskich smartfonów

Urządzenia zakupione w Chinach mogą otrzymywać kilka typów gwarancji. Najlepiej pod tym względem wypadają popularne platformy, z których Polacy korzystają wyjątkowo często. Aliexpress, Banggood, Gearbest czy Ibuygou wychodzą naprzeciw klientom, oferując darmową naprawę gwarancyjną przez pierwszy rok użytkowania. Problem w tym, że sprzęt trzeba odesłać do sprzedawcy, co wiąże się z wieloma tygodniami oczekiwania. Grunt, że pojawia się tutaj jakiekolwiek wsparcie. Gorzej przedstawiają się naprawy pogwarancyjne lub wynikające z błędu użytkownika czy uszkodzenia mechanicznego.

Naprawa mało popularnych i egzotycznych urządzeń nie zawsze jest możliwa i opłacalna, a klienci nie zdają sobie z tego sprawy – powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair.pl.

Wbrew pozorom problemem nie jest skomplikowana budowa ani brak dokumentacji technicznej. Główną przyczyną, uniemożliwiającą naprawę niektórych smartfonów jest utrudniony dostęp lub wysoka cena części zamiennych – dodał.

Reasumując — jeśli planujecie zakup smartfona z Chin, w pierwszej kolejności powinniście sprawdzić politykę gwarancyjną konkretnego sklepu. To jednak nie wszystko. Warto zbadać również dostępność części zamiennych w Polsce.

Źródło: GoRepair

Related posts

Leave a Comment