Wyszukiwarka ukazuje słabnącą popularność iPhone’a
Jeśli zawierzymy danym Google Trends, które odnoszą się do analizy zapytań w wyszukiwarce Google, możemy stwierdzić, iż popularność iPhone’a słabnie z roku na rok. Czy faktycznie przestajemy interesować się sprzętem z logo nadgryzionego jabłka na obudowie?
Aby możliwie klarownie nakreślić zjawisko, o którym traktuje wstęp, przytoczę jeden fakt. W ciągu ostatnich sześciu lat liczba zapytań wyszukiwarki Google o nowe iPhone’y zmalała o połowę. To ogromna skala, która pokazuje, że powoli tracimy zainteresowanie iPhone’ami. Jeśli sądzicie, że odzwierciedla to faktyczną popularność iPhone’a, mylicie się.
Popularność iPhone’a w wyszukiwarce
Nie da się ukryć tego, że faktycznie informacje o iPhone’ach są coraz rzadziej wyszukiwane, przynajmniej w Google’u. Liczby nie kłamią i warto się do nich odnieść. Zabawne jest jednak to, że wspomniane liczby pokazuję jedynie to, że… rzadziej wyszukujemy informacje o iPhone’ach. Nie doszukiwałbym się tutaj drugiego dna i twierdzenia, że firma i jej produkt się kończą. Mniejsza liczba zapytań spowodowana jest czymś zupełnie innym.
Otóż iPhone’y już dawno przestały być synonimem innowacji. Faktycznie, co pewien czas Apple prezentuje nam petardę w postaci ficzera, który zaskakuje nawet konkurencję. Są to jednak wyjątki, gdyż producent zamiast w innowację, celuję w dopieszczenie do granic możliwości już obecnych technologii. To oznacza, że jeśli coś zostało w iPhonie wdrożone, można być niemal pewnym prawidłowego działania rozwiązania. Mało tego, długi czas wsparcia sprzętu oraz jego wysoka wydajność i ogólna responsywność, wpływają na to, że wymiany urządzenia na nowe dokonujemy rzadziej.
Biorąc pod uwagę powyższe, całkiem sensowne wydaje się to, że maleje popularność iPhone’a w wyszukiwarce. Najzwyczajniej w świecie ograniczamy poszukiwania informacji dotyczących nowego sprzętu, który wolniej się starzeje. Samsung, Huawei, LG czy Sony znacznie częściej wprowadzają innowacje do swoich urządzeń, przez co wydają się one nas mocniej interesować.
Źródło: Softpedia, Bloomberg