Starbucks jest lepsze niż Apple i Google?
Zdawałoby się, że nie ma firm, którym ufali byśmy bardziej, niż nadgryzionemu jabłuszku i zielonemu robotowi, jeżeli weźmiemy pod uwagę sprawy techniczne. Owszem, każda z nich ma swoje „za uszami”, ale wybór oprogramowania i tak ogranicza się do tych dwóch firm. Okazuje się, że nie wtedy, kiedy chodzi o płatności, bo Starbucks jest lepsze niż Apple i Google.
Płatności bezgotówkowe zyskują coraz większą popularność. Obecnie trudno znaleźć sklep czy restaurację, gdzie nie będziemy mogli zapłacić kartą. Stało się to wyznacznikiem nowoczesności, bo nawet małe, lokalne sklepiki musiały pogodzić się z prowizjami dla dostarczycieli urządzeń i płatności, ponieważ traciły klientów. Sprawa z płaceniem telefonem wygląda podobnie. Korzystamy z tego coraz chętniej, ale nie zawsze mamy taką możliwość. Lista sklepów, gdzie możemy korzystać z takiej opcji jest jeszcze ograniczona, ale co chwila dołączają do niej nowe. Daleko nam jeszcze do Stanów zjednoczonych, ale ilość usług widać nie przekłada się na popularność.
Starbucks jest lepsze niż Apple i Google
Opublikowano właśnie raport, który pokazuje, jak często amerykanie korzystają z płatności mobilny. I niesamowite jest to, że Starbucks jest lepsze niż Apple i Google, czyli klienci o wiele częściej korzystają z aplikacji kawiarni, niż z autorskich systemów dwóch gigantów. Żeby była jasność, Samsung Pay też zostało w tyle.
Istnieje przeświadczenie, że jeżeli wybieramy się do Starbucks, to koniecznie powinniśmy posiadać iPhone’a lub Macbook’a. Inaczej wizyta w jednej z najpopularniejszych kawiarni na świecie mija się z celem. I Starbucks przemyślało swoją długofalową strategię, a teraz zbiera tylko śmietankę. Aplikacja, którą klienci mogą zainstalować na swoich smartfonach, pozwala im płacić za kawę czy jedzenie w wygodny i szybki sposób (nawet za pomocą odcisku palca). Można powiedzieć, że Apple Pay i Google Pay potrafią to samo, ale nie mają za to „nagród”. Starbucks za korzystanie z ich rozwiązania, przyznaje specjalne punkty, które można zamienić później na darmową kawę czy dodatki do niej. Niby mała rzecz, ale wyniki kawiarni są fenomenalne.
Ile osób korzysta z płatności telefonem?
Według eMarketer, ponad 40% osób korzystających z płatności telefonem na terenie Stanów Zjednoczonych, zrobiło to za pomocą aplikacji Starbucks. I choć są to wartości szacowane, to i tak robią wrażenie, bo w wyścigu kawiarnia wyprzedziła nieznacznie Apple Pay. Za to od Google Pay i Samsung Pay zostały daleko w tyle. W 2017 roku Starbucks zgarną 20.7 milionów płatności, Apple 19.9, a Google tylko 9.3. Firma szacuje, że tendencja się utrzyma przez najbliższe lata, a kawiarnia dalej będzie na szczycie.
Kartę, którą rejestrujemy w aplikacji kawiarnianej i która następnie jest skanowana przy płatności, możemy doładować za pomocą PayU lub podpinając pod nią kartę debetową/kredytową. I tylko w ten sposób (lub tradycyjnie rzecz jasna), zbieramy punkty. Wygląda więc na to, że wystarczy dać klientom system nagród, a będą chętniej i częściej korzystali z danego rozwiązania.
Po najnowsze smartfony i akcesoria zapraszamy do naszego sklepu internetowego.
Źródło: Starbucks / Google Play / AndroidPolice