Upadłość GoClever chyba nikogo nie dziwi, prawda? Co z klientami?
Pamiętacie jeszcze taką firmę, jak GoClever? Zapewne część z naszych czytelników może coś o samej firmie słyszało, ale zapewne od dawna żadne wiadomości do nich nie docierały. Teraz przynajmniej wiemy dlaczego, bo upadłość GoClever stała się faktem. Co poszło nie tak z polską firmą, że musiała zwinąć się z rynku i co dalej z jej klientami?
GoClever nie był wielką, rozpoznawalną marką, ale zdążył sobie zebrać całkiem spore grono klientów. Tak się przynajmniej mogło wydawać, bo informacja, która pojawiła się na stronie internetowej, nie pozostawia złudzeń. Firma przeszła w stan upadłości, a jej finansami ma zająć się syndyk. Co w takim razie ze wszystkimi klientami, którzy posiadają u siebie sprzęt GoClever i teoretycznie mają na niego jeszcze gwarancję?
Upadłość GoClever
Upadłość GoClever przyszła dość niespodziewanie, bo firma zajmowała niszę na rynku, która zdawała się „nie do ruszenia”. Tanie sprzęty, a nawet bardzo tanie sprzęty, zawsze znajdą swoich nabywców. Tymczasem informacja o upadłość GoClever przyszła nagle, więc część klientów została „na lodzie”. Co będzie z nimi dalej, wyjaśnia po części komunikat, który znalazł się na oficjalnej stronie internetowej producenta.
Co mogą zrobić klienci?
W informacji zmieszczonej na stronie możemy przeczytać:
„Informujemy, że działalność serwisu gwarancyjnego została zamknięta w związku z zakończeniem działalności firmy. Zakończenie działalności wynika z wydanego postanowienia wskazanego poniżej. Mając świadomość spowodowanych tym faktem niedogodności dążymy do znalezienia rozwiązania umożliwiającego realizację napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych w najbliższym czasie.
Produkty, które zostały naprawione przed datą ogłoszenia upadłości zostaną niezwłocznie odesłane do klientów w najbliższych dniach. Natomiast produkty, które nie zostały naprawione zostaną odesłane do właścicieli bez naprawy, jednakże właściciele tych produktów mają możliwość zgłaszania swoich roszczeń w zgłoszeniu wierzytelności podając wartość roszczeń w PLN (koszt naprawy produktu), wysyłając zgłoszenie w terminie 30 dni od daty obwieszczenia o upadłości w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Ogłoszenie nie zostało jeszcze opublikowane. Powiadomienie o tym fakcie zostanie zamieszczone na stronie Spółki bezpośrednio po ukazaniu się obwieszczenia w MSiG. Więcej szczegółów dotyczących serwisu pod numerem telefonu: 61 646 02 50 (od poniedziałku do piątku w godzinach 10-15).”
Co poszło nie tak?
Tutaj nie będziemy próbowali zgadywać, co poszło nie tak, ale możemy mieć pewne podejrzenia. W końcu nawet tanie sprzęty pojawiają się w portfolio znanych producentów, więc klienci stając przed wyborem, czy wziąć coś rozpoznawalnego czy zdecydować się np. na GoClever, zapewne wybierali tego pierwszego. Sama firm z Poznania była na rynku od dziesięciu lat. Pytanie, czy w ślad za GoClever nie pójdą inne marki, które korzystają z podobnego schematu, czyli zamawiają sprzęty u zewnętrznych dostawców, a następnie je „brandują”.
Nowe komputery, smartfony oraz laptopy, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.
Źródło: GoClever / Opracowanie własne