You are here
Vivid Games pracuje nad optymalizacją kosztów oraz nowymi grami News 

Vivid Games pracuje nad optymalizacją kosztów oraz nowymi grami

Bydgoskie studio „Vivid Games”, które w pierwszym kwartale zanotowało wzrost przychodów przy jednoczesnym spadku zysku, prowadzi prace nad optymalizacją kosztów. W drugiej połowie roku spółka planuje soft launch gry „Metal Fist: Urban Domination” oraz pierwszego tytułu z programu wydawniczego, czyli „Nox Raiders”.

Vivid Games Raport Slide
„Vivid Games” opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Z komunikatu dowiedzieliśmy się, iż do 0,22 USD wzrósł średni miesięczny przychód aktywnego użytkownika z mikropłatności – „ARPMAU” (average revenue per monthly active user) w kwietniu 2016 roku, po debiucie rynkowym gry „Real Boxing 2: Rocky”. Osiągnięty wynik to aż dwukrotnie więcej niż w poprzednich dwóch kwartałach. Ostatni okres „Vivid Games” zakończyło sprzedażą na poziomie 6,63 miliona złotych, o 35% wyższą niż miało to miejsce w pierwszym kwartale 2015 roku.

– Efekty przyszły właściwie natychmiast. W kwietniu wskaźnik „ARPMAU” wzrósł do poziomu 0,22 USD na obu platformach sprzętowych wobec średnio 0,11 USD w poprzednich kwartałachpodkreśla Remigiusz Kościelny, prezes „Vivid Games”.

Produkcje z serii „Real Boxing” trafiły już łącznie do 37,5 miliona osób na całym świecie. Wystarczy wspomnieć, iż tylko w minionym kwartale 2016 roku liczba pobrań wyniosła 4,5 milionów. Po premierze aktualizacji „Rocky”, która 23 marca trafiła do sklepu „Apple App Store”, a 31 marca pojawiła się na platformie „Google Play”, kondycja finansowa firmy uległa jeszcze większej poprawie.

Na ten moment jest to jedyna gra na licencji „Rocky” dostępna na urządzenia mobilne. Oprócz nowej zawartości aktualizacja usprawniła rozgrywkę. Twórcu wprowadzili także rozwiązania optymalizujące, przede wszystkim w wersji na platformę „Android”. Dzięki temu zabiegowi udział przychodów ze sklepu „Google Play” wzrósł do 24% w kwietniu 2016 roku, wobec 15% w pierwszym kwartale 2016 roku oraz 3% w premierowym czwartym kwartale 2015 roku. Wynik poprawić może kolejna aktualizacja, która jest zaplanowana na czerwiec 2016 roku, wprowadzająca do tytułu m.in. wieloosobowe turnieje online.

Vivid Games Raport Screen

Pierwszy kwartał zakończyliśmy zgodnie z założeniami. Biorąc pod uwagę, że „Real Boxing 2: ROCKY” zadebiutował dopiero pod koniec marca, przychody z gry miały mały wpływ na wyniki tego okresu. Wzrost sprzedaży i dodatni wynik netto przy dużych nakładach na produkcję i marketing, uważamy za sukces – komentuje Remigiusz Kościelny, prezes „Vivid Games”.

Choć „Vivid Games” w pierwszym kwartale tego roku zanotowało wzrost przychodów, to kilka decyzji spółki było odpowiedzialnych za spadek zysku:

W I kw. zanotowaliśmy wzrost kosztów i w rezultacie spadek zyskowności. Wzrost kosztów wynikał ze wzrostu wynagrodzeń oraz kosztu usług obcych. Istotny wzrost kosztów zatrudnienia był pochodną zwiększenia liczby pracowników o około 40 proc. kdk, jak również z faktu, że pozyskaliśmy pracowników o wysokich kwalifikacjach – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Roy Huppert członek zarządu, dyrektor finansowy „Vivid Games”.

Od początku roku prowadzimy działania optymalizacyjne, które mają doprowadzić do spadku bazy kosztowej. Nie wykluczam, że w II kw. zanotujemy spadek zatrudnienia. W związku z uruchamianiem nowych projektów spodziewamy się dalszego wzrostu amortyzacji – dodał.

W poprzednim tygodniu po raz pierwszy mieliśmy przyjemność zobaczyć materiały z najnowszej produkcji bydgoskiego developera – „Metal Fist: Urban Domination. Więcej o projekcie przeczytacie tutaj.

Metal Fist Screen

Soft-launch gry planujemy na drugą połowę 2016 r. Chcemy wydać w pełni gotowy, atrakcyjny produkt, który będzie miał bardzo dobre parametry monetyzacyjne oraz pozbawiony będzie błędów i niedociągnięć. Prowadzimy również rozmowy w kierunku wzbogacenia tytułu o światowej klasy markę wyjaśnia Kościelny.

W drugiej połowie roku swój soft launch będzie miał także „Nox Raider” – pierwsza propozycja z programu wydawniczego „Vivid Games”. Więcej szczegółów na temat produkcji przeznaczonej dla graczy typu mind-core w modelu FTP, która zmierza na trzy platformy: „iOS-a”, „Androida” oraz „Facebook” znajdziecie w naszej wcześniejszej publikacji.

Kościelny ujawnił, że spółka prowadzi też rozmowy w sprawie kolejnych gier w ramach programu wydawniczego. Miejmy nadzieję, iż portfolio „Vivid Games” poszerzy się o kolejne udane tytuły, jak miało to miejsce w przeszłości.

Źródło: Vivid Games

________________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór gier oraz konsol w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

Related posts

Leave a Comment