You are here
Ascom Myco – smartfon z Androidem dla służb ratowniczych Sprzęt 

Ascom Myco – smartfon z Androidem dla służb ratowniczych

Jeśli wśród czytelników mamy reprezentantów personelu medycznego, powinni zainteresować się powinni innowacyjnym smartfonem dedykowanym pracownikom wspomnianej dziedziny.

Powód stworzenia owego urządzenia zawiera już sama nazwa produktu. Z angielskiego „Myco” to skrót od „my companion” czyli „mój towarzysz”. Zadaniem smartfona jest asystowanie personelowi medycznemu w codziennych obowiązkach, wspomagając takie czynności jak: dostęp do informacji o pacjentach, obsługę alarmów, prowadzenie rozmów, czy przesyłanie danych innym aktualnie pełniącym dyżur. Sprzęt zdecydowanie ułatwi pracę pielęgniarkom oraz lekarzom na dyżurze szpitalnym i sprawi, że ta stanie się wydajniejsza.

Kilka słów o gadżecie zdecydował się powiedzieć Marek Wiśniewski, prezes zarządu „KONTEL”, wyłącznego dystrybutora marki „Ascom” w Polsce:

Rzut oka na specyfikację smartfona Ascom Myco wystarczy, aby śmiało określić go jako telefon do zadań specjalnych. Pielęgniarki i lekarze regularnie dezynfekują ręce, aby nie przenosić bakterii, a tymczasem na swoich telefonach mają ich mnóstwo. Ascom Myco można odkażać regularnie, został zbudowany z myślą o środowisku szpitalnym. Jest odporny na upadki, ma ergonomiczny kształt, 3.5-calowy ekran oraz unikalny wyświetlacz górny informujący pielęgniarkę o rodzaju alarmu, bez konieczności wyjmowania smartfona z kieszeni fartucha. W połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem Ascom Unite oraz otwartym środowiskiem systemu Android to profesjonalne narzędzie usprawniające pracę w szpitalach, przychodniach czy prywatnych klinikach.

Telefon integruje się z wieloma różnorodnymi środowiskami, między innymi centralnym systemem informatycznym, specjalistycznym oprogramowaniem medycznym, systemami RTLS, innymi aplikacjami na Androida oraz platformami MDM, w tym z fabrycznie zainstalowanym „Ascom Device Manager” służącym do zarządzania wszystkimi smartfonami w zasięgu danej placówki medycznej.

Taka integracja sprawia, że informacje o pacjentach oraz alarmy ze stanem zdrowia osób, które znajdują się pod opieką konkretnej pielęgniarki trafiają wprost na jej telefon, co wyklucza sytuacje pokroju przeoczenia pilnego wezwania, a dodatkowo buduje więź z pacjentem. Plusem urządzenia jest jego intuicyjna obsługa: wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby wyświetliły się bieżące statusy i informacje o przypisanych pacjentach. Alarmom (dźwiękowym, tekstowym, świetllnym i wibracyjnym) przypisać można różne priorytety, co skutkuje wymuszeniem na użytkowniku szybkiej reakcji np. po przeczytaniu komunikatu „zatrzymanie akcji serca”.

Producent wyposażył także urządzenie w czytnik kodów kreskowych w technologii 1D oraz 2D i specjalnie zaprojektowany klips, dzięki któremu przytwierdzimy urządzenie do kieszeni fartucha. Oprócz wcześniej wspomnianych funkcjonalności „Myco” może działać jako tradycyjny telefon wewnętrzny szpitalnej centrali telefonicznej, a wszystko dzięki sieci Wi-Fi.

http://www.youtube.com/watch?v=7cV-2WT4fU0

Zakup „Ascom Myco” uszczupli nasze zasoby finansowe o kwotę od 900 do 1500 euro, w zależności od licencji na różne funkcje (sugerowana cena netto). Telefon posiada gwarancję na okres jednego roku.

Źródło: Kontel, Ascom

 __________________________________________________

 Zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz zapoznania się z ofertą naszego e-sklepu.

Related posts

Leave a Comment