Chiny mają własnego Twittera

Słyszeliście kiedyś o Sina Weibo? Niema nic dziwnego, że nie – mikro-blogowa platforma powstała w 2009 roku  jako zamiennik  Twittera, zablokowanego  w Chinach razem z Facebookiem, Google, YouTube i wieloma innymi serwisami. Działanie wyłącznie na terenie Chin w żadnym razie jej nie zaszkodziło – teraz Sina Weibo jest najbardziej popularnym serwisem tego typu w świecie: ma 340 mln użytkowników/miesięcznie przy 328 mln u Twittera.

Sina Weibo

Jak zaznaczają w China Internet Network Information Centre, w państwie środka jest 731 mln użytkowników Internetu, z których więcej niż 90% korzysta z sieci przez smartfony.

Popularność serwisu gwarantują i najbardziej znane państwowe gazety i stacje telewizyjne, mające miliony followerów. Dużą rolę gra też serwis Alibaba, właściciel 31% kapitału Sina Weibo: dzięki sklepowi w 2014 powstał serwis „Weibo Payment”, pozwalający ułatwić płatności online.

W 2017 roku CEO Sina Weibo, Gaofei Wang deklaruje powiększenie ilości użytkowników o 30% w porównaniu do zeszłego. Wydaje się to całkiem możliwe, zważwszy na wsparcie państowowe dla firmy. 

Źródło: BBC Tech

autor: Illia Dmytriiev

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6479 More posts in News category
Recommended for you
cyberprzestępczość
Komputery kwantowe – nadzieja czy zagrożenie cyberbezpieczeństwa?

Wyścig do stworzenia pierwszego powszechnie stosowanego komputera kwantowego trwa - być może wkrótce poznamy producenta,...