Co szykuje nam gigant z Montain View, czyli zmiana wyglądu Google Play

W trakcie konferencji I/O, przedsiębiorstwo Google po raz kolejny postanowiło zaskoczyć swoich użytkowników. Tym razem, podjęto decyzję o wprowadzeniu Material Design, czyli znacznego ujednolicenia oprawy graficznej aplikacji oraz usług.

Wydaje się, że tworzy się tutaj całkiem nowa filozofia komunikacji graficznej firmy – czy się przyjmie wśród użytkowników? Będziemy mieli okazję przekonać się o tym w ciągu kilku najbliższych dni, ponieważ planuje się zmianę interfejsu sklepu Google Play. Właściciele giganta z Mountain View zaprezentowali pierwsze fotografie, by uświadomić światu, jak będzie wyglądał planowo sklep użytkowników Androida.

Najważniejszy okazuje się nacisk na prezentację logotypów produktów. Przeprojektowany obraz polega na pozbyciu się górnego banneru i umieszczeniu na okładce sporego video, mającego stanowić prezentację aplikacji – zostało zatem odrzucone tradycyjne szare tło, na którym umieszczano szczegóły techniczne. Na niewielkim białym polu, zawierającym logotyp pojawi się wyłącznie kilka informacji o tym, ile razy pobrano aplikację. Na drugi plan zepchnięto informację o tym, jak oceniają ją użytkownicy i ile pamięci zajmuje.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8TXgCzxEnw

Czym wyróżnia się przede wszystkim Material Design? Dostrzec tu można duże grafiki i minimalizm barw, by wszelkie aplikacje wydawały się czytelniejszymi i przystępniejszymi dla użytkowników. Świadczy o tym także większa czytelność czcionek i ikon. Zmiany zostały zaproponowane około miesiąca temu wraz z modyfikacjami Androida L. Nie są one jednakże ostateczne i mogą się nieco zmienić.

Źródło: Phonearena.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

236 More posts in Aplikacje category
Recommended for you
Jak aplikacje w telefonie ułatwiają życie?

Smartfon ma dziś niemal każdy i to urządzenie, z którym mało kto się rozstaje. Towarzyszy...