You are here
IGTV na Instagramie. Nowy format oznacza walkę z YouTubem? artykuły News 

IGTV na Instagramie. Nowy format oznacza walkę z YouTubem?

Instagram nie jest już nieskomplikowaną aplikacją, której główną ideą było dzielenie się nieskomplikowanymi kwadratowymi zdjęciami. Po serii zmian Insta stał się platformą, potężną platformą. To jednak nie koniec. Nowości takie jak świeżo wprowadzony format IGTV pokazują, że włodarze serwisu mają chrapkę na rynek wideo, na którym króluje YouTube.

IGTV

Materiały wideo są dziś bez wątpienia jednymi z najchętniej wybieranych treści w internecie. YouTube codziennie notuje niewyobrażalną liczbę odsłon, ale swoich wyników nie muszą wstydzić się Facebook, Vimeo oraz pomniejsi gracze. Ficzery w serwisach społecznościowych takie jak “Relacje”, w których użytkownik udostępnia krótkie nagrania, pokazują, że świat wideo otwarty jest na nowościach w formatach. Zauważyli to włodarze Instagrama, którzy wprowadzają całkiem nowy format do swojej aplikacji mobilnej.

IGTV — nowy format wkracza na Insta

Nie jestem przesadnym fanem Insta. Podobnie, jak gros moich znajomych, zacząłem traktować sieci społecznościowe z dystansem i ograniczyć w nich swoją aktywność. Oczywiście wykonywana praca wymusza na mnie konieczność poznawania nowości oraz wykorzystywania poszczególnych narzędzi, jednak w ogólnym ujęciu Social Media nie są centrum mojego wszechświata.

IGTV

Mimo mojego podejścia do mediów społecznościowych prawdziwie podziwiam aplikację Instagram. Platforma zdobywa nowe formaty, dodatki, o użytkownikach nie wspomnę. W trakcie konferencji, na której ogłoszono wprowadzenie IGTV, o którym za moment, właściciele usługi pochwalili się zdobyciem przeszło miliarda użytkowników. To robi wrażenie, ale czuję, że dobre lata dopiero nadejdą. Nowy format może w tym pomóc.

IGTV to nietypowy, bo pionowy format wideo, do którego zachęca Instagram. Co ciekawe, materiały te w przeciwieństwie do Stories będą trwały nawet 60 minut. Dlaczego uważam, że IGTV może w pewnym stopniu zagrozić YouTube’owi?

To proste — Insta wstrzelił się w niszę, która niebawem może przestać być niszą. Lwia część konsumpcji treści odbywa się dziś na urządzeniach mobilnych. Wideo w trybie portretowym jest dla smartfonów formatem naturalniejszym, a co za tym idzie, twórcy mogą dostrzec w nim potencjał i w przyszłości częściej wykorzystywać jego dobrodziejstwo. Zanim jednak to się stanie upłynie, sporo wody.

Źródło: Instagram

Related posts

Leave a Comment