You are here
Mapy Google zawierają miliony fałszywych danych o firmach News 

Mapy Google zawierają miliony fałszywych danych o firmach

Artykuł The Wall Street Journal obnaża ciemną stronę usługi Mapy Google. Według przeprowadzonego śledztwa znajdziemy tam miliony fałszywych informacji o firmach, na które składają się między innymi fałszywe profile, opinie, a nawet próby podszycia się pod konkretnego usługodawcę. Odkrycie WSJ potwierdziło nawet Google!

fot. Pxhere
Mapy Google

Mapy Google to szalenie użyteczna usługa, na której opieram sporą część swoich codziennych działań. Za pomocą platformy wyszukuję interesujące mnie dane teleadresowe, sprawdzam połączenia komunikacyjne, nawiguję do wyznaczonego celu, a także sprawdzam opinie o lokalach gastronomicznych oraz lokalnych usługodawcach. Mapy pomagają mi także w rezerwacji hoteli podczas wyjazdów. Wszystko odbywa się możliwie szybko i bezproblemowo. Sęk w tym, że niektóre informacje dostępne w usłudze nie są do końca prawdziwe. Tak wynika z materiału opublikowanego przez Wall Street Journal oraz ze stanowiska samego zainteresowanego.

Kłamliwe Mapy Google

Redakcja WSJ podaje, iż w Mapach Google znajdziemy co najmniej kilka typów fałszywych informacjipublikowanych przez, a jakże, użytkowników usługi. Najczęstszymi są fałszywe opinie o danym miejscu tudzież firmie, których celem jest oczernienie innych podmiotów. Jak mniemam, praktyki takie może stosować bezpośrednia konkurencja. To jednak nie koniec nieuczciwych zagrywek.

Mapy Google zawierają także fałszywe profile firmowe, często zakładane przez konkurencje. Dane tam zawarte mogą zniechęcić do skorzystania z danego usługodawcy. Niektórzy próbują podszyć się pod daną stronę tylko po to, aby uzyskać większą liczbę klientów. Dotyczy to szczególnie usług takich jak hydraulicy, elektrycy czy gazownicy.

Odkrycie WSJ potwierdziło samo Google, publikując na swoim profilu specjalną notatkę, z której możemy wyczytać, że zespół giganta:

Zlikwidowano ponad 3 miliony fałszywych profili biznesowych – a ponad 90 procent tych profili zostało usuniętych, zanim użytkownik mógł zobaczyć profil

Wewnętrzne systemy Google były odpowiedzialne za ponad 85 procent działań 

Ponad 250 000 fałszywych profili biznesowych, które usunięto, zostało zgłoszonych przez użytkowników

Wyłączono ponad 150 000 kont użytkowników, które okazały się obraźliwe – 50-procentowy wzrost od 2017 roku

Sytuacja poprawia się, to prawda, jednak skala całego problemu zwyczajnie mnie przeraziła. Jako częsty użytkownik usługi zdawałem sobie sprawę z tego, że gros informacji w niej zawartych bywa mylących, jednak nie celowałem w miliony. A to właśnie o milionach pisze WSJ. Jeśli więc zauważycie podejrzany profil firmowy, koniecznie zgłoście go do weryfikacji przez Google.

Mapy Google działają między innymi na komputerach, tabletach oraz smartfonach dostępnych pod TYM adresem.

Źródło: GoogleWSJ

Related posts

Leave a Comment