[Poradnik] Jak w skuteczny sposób rozkręcić kanał na YouTube

Stworzony w 2005 roku YouTube stał się bardzo popularnym serwisem i nie służy jedynie do umieszczania filmów. Swoje kanały mają na nim także firmy i celebryci, a dobrze dobrane wideo jest doskonałą reklamą. Część z użytkowników decyduje się zarabiać na publikowanej przez nich na serwisie treści. Co zrobić, by nasz kanał i zawarte na nim filmy docierały do jak największej liczby ludzi?

Odpowiedź na to pytanie  można było usłyszeć w Google Campus Warsaw podczas prelekcji zatytułowanej „10 Fundamentals of creative strategy on YouTube!”. Marta Łysiak (CEE Partner Manager, YouTube) w czasie swojego wykładu przedstawiła dziesięć punktów, które pozwolą nam na stworzenie kanału mogącego w przyszłości przynieść nam korzyści, także te finansowe.

Jeśli myślicie nad zbudowaniem własnego kanału, przedstawiamy Wam parę przydatnych rzeczy, którego pozwolą na przekucie pomysłu w sukces.

1. Shareability – czy umieszczona przez Was treść jest chętnie udostępniana

Wiadomo, że to, co udostępniane jest dalej w sieci przez innych użytkowników, powoduje, że treść zyskuje „drugie życie”. Już nie wystarczy przeklejenie linka na Facebook’ową tablicę lub umieszczenie go na Twitterze i innych mediach społecznościowych, chociaż ktoś może daną treść u nas zobaczyć i zechcieć zainteresować się nią bliżej. Jeśli film się spodoba, to metodą łańcuchową będzie on udostępniany dalej. Żeby jednak tak się stało, nasz film musi mieć to „coś”, co wyróżni go na tle innych plików i dotrze do innych ludzi.

2. Conversation – czy umieszczając film zwracacie się w nim bezpośrednio do innych ludzi

Obserwacja kanałów na YT pozawala zaobserwować, że najlepiej do innych trafiają treści, w których zwracamy się bezpośrednio do nich. Taka interakcja pokazuje, że my, twórcy filmu, jesteśmy takimi samymi ludźmi jak nasi widzowie. Można powiedzieć, że w pewien sposób zawiązuje się nić sympatii pomiędzy nami a użytkownikami serwisu. Publikując wideo starajmy się nagrać choć parosekundową wstawkę, w której nawiązujemy z widzami kontakt. Nasza treść może zostać odebrana przez różnych ludzi, a czasem może się okazać, że YouTube tworzy dla kogoś w pewien sposób okno na świat.

3. Interactivity – czy umieszczając treść dbacie o jej interaktywność

Interaktywność i interakcje z widzami są w pewien sposób punktem zbliżonym do poprzedniego. Film, na którym w pewnym momencie pojawia się możliwość wyboru opcji przez użytkownika, przykuje jego uwagę na dłużej. Nagrywacie filmik jak golicie się rano przed wyjściem do pracy/na uczelnię? Świetnie. Dajcie jednak widzowi wybór, w jakim rodzaju zarostu widzieliby Was najchętniej. Chociaż wydaje się to na pierwszy rzut oka być może głupie, to jednak zwiększy Wam oglądalność.

4. Consistency – czy umieszczacie swoje filmy regularnie

Choć może wydawać się to dziwne, to wśród użytkowników YT jest wielu takich, którzy wchodzą na ulubione kanały regularnie w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie. Jeśli więc chcecie cieszyć się zainteresowaniem z ich strony, zamieszczajcie swoje treści regularnie. Użytkownik, który nie dostanie na kanale, który lubi, treści w wyznaczonym czasie może przestać taki kanał śledzić.

5. Targeting – czy umieszczając filmy macie sprecyzowanych odbiorców

W dobie smartfonów i tabletów coraz częstszym zjawiskiem jest oglądanie filmów w drodze do pracy czy szkoły. Wiadomo, że osoba korzystająca z urządzeń mobilnych wybierze najczęściej krótkie filmiki. Bardzo rzadko użytkownik smartfonu czy tabletu zdecyduje się obejrzeć na swoim sprzęcie coś dłuższego, chociaż znam osoby – do których i ja się zaliczam – potrafiące pochłonąć na 7 calowym wyświetlaczu tabletu cały, długi film. Kolejna sprawa to zwrócenie uwagi na to, czy chcecie swoje treści kierować do amatorów czy profesjonalistów. Wybranie konkretnej grupy odbiorców może zwiększyć nasze szanse na bycie oglądanym.

6. Sustainability – czy prowadząc kanał zwracacie uwagę na jego zrównoważony rozwój

Na początku swojej drogi jako youtuberzy zdarza nam się często eksperymentować. Dotyczy to zarówno treści publikowanych filmów jak i ich formy. Warto zaobserwować, kiedy nastąpił na naszym kanale skok i co go spowodowało. Wyłapanie tego momentu pozwoli nam podążać drogą, która da nam sukces. Okaże się bowiem, że nasi widzowie właśnie tego oczekują po publikowanej przez nas treści.

7. Discoverability – czy umieszczony przez nas film coś wnosi do tematu

Nie od dziś wiadomo, że to, co oryginalne, sprzedaje się dobrze. Publikując film na dany temat zwróćmy uwagę, czy wnosi on coś nowego do tego, o czym jest. Umieszczacie np. trailer jakiejś gry z własnym komentarzem lub też publikujecie poradnik w formie wideo? Zróbcie to tak, by nie przypominał wielu podobnych, bo Wasz pomysł zginie w morzu treści i pozostanie niezauważony.

8. Accessibility – czy umieszczona przez Was treść jest podana w sposób przystępny

Warto zwracać uwagę na to, co aktualnie jest trendy, bo podjęcie się popularnego tematu może uczynić nasz kanał bardziej popularnym. Dodatkowo podanie tych informacji w sposób przystępny spowoduje, że zainteresują się nimi ludzie z różnych warstw społecznych, o różnych wykształceniu itp.

9. Collaboration – czy umieszczając treść dbacie o to, by opublikowali ją u siebie inni

Ten punkt ważny jest szczególnie na początku naszej przygody z prowadzeniem kanału na YT. Warto starać się o to, by nasze filmy były publikowane na stronach, forach, w grupach i na portalach społecznościowych, których tematyka nawiązuje do tego, o czym jest nasze wideo. Można też, i staje się to coraz bardziej popularne, w swoim filmiku umieścić przekierowanie do treści innej osoby. Ta osoba może odwdzięczyć się nam tym samym, w związku z czym oba kanały zyskują na popularności.

10. Inspiration – czy umieszczając nasz film jest on o tym, co nas interesuje

Róbmy to, co kochamy, czyli publikujmy filmy dotyczące tematów, które nas interesują. Tylko w ten sposób rozwiniemy nasz kanał i uda nam się spełnić wszystkie wytyczne z poprzednich punktów.  

Stosowanie się do tych dziesięciu reguł powinno uczynić nasz kanał bardziej popularnym. Jeśli próbujecie na publikowanej przez Was treści zarobić, wypróbujcie podanych przez nas rad.

 

________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór sprzętu w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

117 More posts in poradniki category
Recommended for you
Haptic Touch
Haptic Touch vs 3D Touch — jakie są różnice pomiędzy rozwiązaniami?

Haptic Touch, następca wcześniej stosowanego 3D Touch zadebiutował przy okazji premiery iPhone'a XR. Rozwiązanie trafiło...