Reklama HP ukazuje w nietypowy sposób ważny problem

Reklama HP to idealny przykład na to, jak nie zanudzić widza, przekazać ważną informację oraz wywołać dyskusję w sieci. Dlaczego inni nie tworzą ze spotów produkcji, których nie powstydziłyby się wielkie wytwórnie?

Reklama HP

Reklamy, szczerze ich nienawidzę. Z ich powodu coraz rzadziej oglądam telewizję linearną. Oczywiście zdarzają się wyjątki, czyli spoty, które oglądam z nieukrywaną przyjemnością oraz ciekawością. Rzadko kiedy trafiają one do Polskiej TV, ale od czego jest internet?

Na YouTube’ie znajdziemy wszystko, nawet reklamy. Nie mam tu na myśli cyklów „zakazane reklamy” czy „najśmieszniejsze spoty z kotami”. Interesujący wydaje mi się zupełnie inny typ przekazu – głębszy, zrealizowany na poziomie hollywoodzkim. Właśnie takim dziełem jest tytułowe wideo…

Reklama HP – The Wolf to sztuka

Główną rolę w spocie HP zagrał sam Christian Slater znany z serialu „Mr. Robot”. Aktor idealnie wpisał się w „postać” cyberprzestępcy. Jest autentyczny i dzięki wykorzystaniu nietypowego sposoby narracji przemawia bezpośrednio do widza czyniąc go częścią materiału. Tak, aktor odnosi się do osoby oglądające, tak jakby uczestniczyła ona w projekcji filmu. To genialne poczucie intymności sprawdza się doskonale.

Kapitalne ujęcia, wiarygodna historia i wizja nieuchronnej utraty danych. Czy mówimy o recepcje na hit kinowy? Nie, cały czas mam tu na myśli reklamę, która trwa łącznie ponad 6 minut, a co za tym idzie – twórcy musieli podzielić ją na cztery części. Każda z nich opowiada o kolejnych krokach „łamania” zabezpieczeń firmy, ukazując ułomność rozwiązań stosowanych w wielu korporacjach.

Reklama HP na straży bezpieczeństwa?

Motywem przewodnim filmu jest bezpieczeństwo danych firmowych. Twórcy pokazali, że przy użyciu stosunkowo prostych metod, właściwie każdy może uzyskać dostęp do poufnych informacji firmowych (i nie tylko). Dla danej placówki może skończyć się to poważnymi konsekwencjami z bankructwem włącznie. Z tego też powodu naprawdę warto zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, czy rozwiązania stosowane w naszej firmie, a nawet domu są wystarczające. Czy obronią się w przypadku nieskomplikowanego ataku cyberprzestępcy. Celowo nie wspominam nawet o zaawansowanych działaniach mających na celu wykradzenie naszych działań, gdyż są one bardzo trudnej do wykrycia i przeciętny Kowalski nie ma realnej szansy na obronę.

Interesy HP

Myślicie, że firma czyni to bezinteresownie? Jesteście w błędzie, gdyż firma poprzez reklamę ma na celu wzbudzenie niepokoju i nieodpartej chęci zwiększenia poziomu stosowanych przez nas zabezpieczeń.

Brzmi enigmatycznie? Powiem wprost – HP twierdzi, że włamanie się do sieci firmowej z wykorzystaniem słabo zabezpieczonej drukarki jest niezwykle proste. Dlatego też widzowie powinni zdecydować się na zakup urządzenia marki HP. Nie jest to w mojej ocenie ordynarna reklama, a z taką opinią spotkałem się w kilku miejscach w sieci. To prawdziwe dzieło z ukrytą zachętą do korzystania z rozwiązań pomysłodawcy. Przyznam, że taki model prezentacji w mojej ocenie byłby o wiele skuteczniejszy niż bezsensowne wymienianie zalet produkty przez wynajętego autora, którego twarz zdaje się zastygać w wiecznym, niczym niezmąconym sztucznym uśmiechu. Wiarygodność i oryginalność przekazu są dla mnie tutaj kluczowe i tak jak nie przepadam za spotami reklamowymi, tak ten (i mu podobne) oglądam z prawdziwą przyjemnością.

Naprawdę chciałbym, aby w Polskiej telewizji pojawiły się tego typu reklamy. O ile rzadziej zmieniano by program podczas ich emisji. Skorzystałby każdy, prawda?

Źródło: HP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3828 More posts in artykuły category
Recommended for you
cyberprzestępczość
Komputery kwantowe – nadzieja czy zagrożenie cyberbezpieczeństwa?

Wyścig do stworzenia pierwszego powszechnie stosowanego komputera kwantowego trwa - być może wkrótce poznamy producenta,...