SMS Premium Rate — wróżki randki i przygodny sex, czyli jak jest naprawdę

Konkursy SMS-owe to tylko wierzchołek działalności związanej z SMS Premium Rate. Firmy działające w branży, mogące pochwalić się największymi przychodami trudnią się nieco innym wycinkiem tejże działalności. Jeśli kiedykolwiek daliście nabrać się na ogłoszenia towarzyskie, erotyczne lub wróżbiarskie zachęcające do kontaktu za pośrednictwem SMS-ów tudzież maili, doskonale wiecie, o czym piszę. Wiele starszych, choć nie tylko starszych osób, żyje w nieświadomości. Pora to zmienić — w materiale znajdziesz wyniki naszego redakcyjnego śledztwa oraz wypowiedzi osób pracujących w firmach oferujących usługi SMS Premium Rate.

SMS Premium Rate

Jestem pewny, że wielu waszych wujków, dziadków, ojców, a nawet znajomych z pracy korzystało z usług SMS Premium Rate nie do końca świadomie. Numery o podwyższonej opłacie wykorzystywane są na wiele sposobów. Możemy za ich pomocą aktywować daną usługę, sprawdzić pogodę lub zapisać się do subskrypcji z wiadomościami o aktualnościach z kraju. Niemniej, największym rynkiem są usługi wróżbiarskie, towarzyskie i matrymonialne i to właśnie na nich zamierzam się dziś skupić.

Na przykładzie dwóch konkretnych firm działających w branży od wielu lat, choć pod różnymi nazwami, przedstawię wam schemat działania. Jako że w tekście znajdziecie wypowiedzi pracowników, nazwy firm pozostaną tajemnicą.

Chcemy rozmawiać o SMS Premium Rate

Zastanawiacie się nad tym dlaczego pracownicy, aktualni oraz byli, firm działających w obszarze SMS Premium Rate postanowili z nami rozmawiać. Każdy rozmówca, wyrażając chęć wypowiedzenia się, kierował się nico innymi powodami. Jednym wspólnym argumentem była próba pokazania centrum operatorskiego SM od środka i wyjaśnienie, że na biznesie zarabia głównie “góra”. Szeregowy pracownik często traktowany jest jak chwast i tak też często jest nazywany.

Nie ukrywam, że nakłonienie do otwarcia się na rozmowę nie było łatwe. Niektóre wypowiedzi mogły być wręcz wstydliwe, ale to właśnie one stanowią esencję całego śledztwa.

Metody działania

Obydwie firmy, o których udało mi się porozmawiać, dzielą swoją działalność na trzy istotne części. Pierwsza to typowe, a w zasadzie — nietypowe call center. Drugi filar stanowią płatne odpowiedzi mailowe, trzecia zaś skupia się wokół SMS Premium Rate. Fokusujemy się na ostatnim aspekcie działalności podmiotów, która również dzieli się na grupy. Tym razem dwie.

Połowa naszego zespołu odpowiada na wiadomości od napalonych koniobijców i starszych facetów spragnionych miłości. Przejście na ezoterykę (serwis z wróżbami — przyp. redakcja) stanowi awans w strukturze firmy i to właśnie tam można zarobić najwięcej. — tłumaczy Jolanta

Jak widać, firmy skupiają się na obsłudze SMS-owych czatów towarzyskich oraz serwisów wróżbiarskich. O ile w pierwszym przypadku wymagany jest jedynie polot w kontaktach drogą elektroniczną, o tyle już ezoteryka wymaga pewnej wiedzy. Można nabyć ją podczas wewnętrznych szkoleń oraz nauki skryptów. Tak skryptów.

SMS-y muszą być zwięzłe, zakończone pytaniem. W natłoku klientów, gdy gubię wątek, korzystam z “instrukcji” z gotowym schematem rozmowy. Z podpowiedzi korzystałam przy okazji pracy na sex-czacie i ezo.— dodaje Jolanta

Pytałem rozmówczyni jak powinna przebiegać rozmowa z SMS-owym klientem szukającym uciech. W odpowiedzi usłyszałem, że trzeba postarać się zrobić mu dobrze słowami. Naturalnie, rozmowa musi zachęcać do dalszego kontaktu, co bywa trudne, kiedy mężczyzna traci zainteresowanie. Wtedy pracownik centrum SMS-owego proponuje spotkanie. Jak uwiarygodnić postać, z którą pisze klient?

Zaczynam od wysłania zdjęć modelki. Do wyboru mam kilkaset fotografii młodych dziewczyn ze wschodu jak i puszystych Czeszek, a nawet murzynek. W panelu uzupełniam dane klienta. Koleżanki z “biura” robią to samo. Dzięki notatkom, wiem kim jest klient, gdzie mieszka i co lubi. Takie informacje stanowią skarbnicę wiedzy — Karolina

Często ustawiam przypominajki… Czym są? To zaplanowane wiadomości SMS do klienta, które mają zachęcić go do ponownego kontaktu.

Zdarza się, że odpisuje mi zbulwersowana żona, która wydaje na słowne “obrażanie kochanki” męża kilkanaście złotych. — dodaje ubawiona Jola

SMS Premium Rate

Wróżki

Ezoteryka jest już bardziej złożoną działalnością firm poruszających się w obszarze SMS Premium Rate. Rozwlekłe, niestandardowe pytania bywają kłopotliwe dla świeżych pracowników, ale na szczęście, “klienta” można przerzucić do innego, tym razem doświadczonego operatora.

Chcąc odnieść sukces w branży, nie trzeba znać się na kartach, runach, wróżeniu z dłoni. Wystarczy nieco sprytu, przyjazny język i podstawy psychologii. Ludzie (klienci — przyp. redakcja) działają schematycznie. Łatwo poznać ich pragnienia. — Igor (wróżbita)

Podobnie, jak w przypadku sex-chatu towarzyskiego, podczas pracy z klientami możliwe jest korzystanie z wcześniej ustalonego skryptu rozmowy. Bardziej doświadczeni wróże działają na wyczucie, zdarzają się wyjątki. Choć sam nie wierzę we wróżby i całą magiczna otoczkę ezoteryki, istnieje spora grupa osób, dla której jest to sposób na życie. Co istotne — wspomniana grupa angażuje się w naukę i próbę zrozumienia świata “magii” do tego stopnia, że jest przekonana o jego realności. Nie będę jednak oceniał sprawdzalności wróżb. Chcę jedynie zaznaczyć, że podobnie jak w każdej branży — we wróżbach via SMS Premium Rate znajdziemy niewiele znaczących amatorów, sprytnych specjalistów oraz profesjonalistów przekonanych o swojej wartości.

Ile zarabiają pracownicy centrum SMS Premium Rate?

Zarobki “wróżek i wróżbitów” są oczywiście większe niż wynagrodzenie, które otrzymują pracownicy sex-czatów. Różnica nie jest jednak ogromna i wynosi od złotówki do trzech złotych za godzinę. Niezależnie od tego, w jakiej części branży SMS Premium Rate porusza się pracownik, obowiązują go podobne zasady naliczania wynagrodzenia. Podstawowym czynnikiem określającym zarobki jest liczba przepracowanych godzin, którą mnoży się przez określoną kwotę. To, jak wysoka będzie stawka za jedną roboczogodzinę, zależy od kilku czynników, które nieco różnią się w poszczególnych firmach. Są jednak punkty wspólne:

  • Liczba przepracowanych godzin
  • Średni czas odpowiedzi na wiadomość SMS klienta
  • Średnia liczba wiadomość SMS klienta
  • Średnia liczba klientów
  • Podanie pełnej dyspozycyjności do “grafiku”

Zarabiam od 9 do 14 złotych za godzinę pracy. Inni podobnie, ale zdarzają się słabe okresy, wtedy stawka spada do 5 lub 6 złotych za godzinę. — Jola

Z rozmów z pracownikami centrów SMS-owych wynika, że średnia zarobków waha się między 9, a 11 PLN. Słabo działający “agenci”, bo tak nazywa się pracowników, wyciągają skromne 6 złotych za godzinę, podczas gdy najlepsi z premii potrafią uzyskać o 10 złotych więcej. Czy są to kwoty godne i rekompensujące “trudy pracy”?

Kasa jest ok, parcie na wynik da się wytrzymać. Wkurwia mnie tylko szefostwo i supervisorzy, którzy wyładowują na podwładnych swoje prywatne porażki. “Góra” wyzywa nas od chwastów. — Dawid

 

SMS Premium Rate

Kto korzysta z usług SMS-owych?

Osoby korzystające z usług czatów erotycznych oraz czatów towarzyskich przeważnie dążą do realnego spotkania, na które, jak już pewnie wiecie, nie ma szans. Ogłoszenia matrymonialne lub erotyczne, na które odpowiadają panowie oraz panie stanowią obietnicę przygody, a nawet możliwość stworzenia stałego związku. Odstępstwem od tej reguły są osoby szukające doraźnej uciechy. Pracownicy określają wspomnianą grupę klientów mianem “trzepaków”. Myślę, że określenie jest wymowne i wyczerpuje opis danego typu użytkowników SMS Premium Rate.

W kwestii serwisów ezoterycznych, wygląda to nieco inaczej. Do wróżki trafiają osoby szukające pomocy w podjęciu ważnych życiowych decyzji. Niemniej, trafiają się również osoby przekonane o słuszności swoich wyborów, które chcą jedynie potwierdzić własne “twarde” zdanie. Co jeśli “ekspert” zaprzeczy lub spróbuje nakierować klienta na inny tor rozumowania? Rozmowa dobiegnie końca, firma zaś straci użytkownika.

Znaczną część przychodu firm generują tak zwane “stalaki”, czyli stali klienci, którzy na przestrzeni miesięcy, a nawet roku potrafili wydać na SMS Premium Rate kilkanaście lub więcej tysięcy złotych.

Niektórzy toną w chwilówkach — twierdzi Dawid

Ile kosztuje SMS i jak zrezygnować z usługi

Cena brutto zaczyna się od 1,23 PLN, a kończy nawet na 31,75 PLN. Mówimy oczywiście o koszcie wysłania jednego SMS-a (160 znaków). Jeśli w 160 znakach znajdą się polskie litery (ą, ę, ź, ć, ó) limit z pewnością zostanie przekroczony, co będzie naturalnie kosztować odpowiednio więcej. Jak widać, cena zabawy z SMS Premium Rate jest wysoka.

Zdażyło się wam wysłać SMS-a i jesteście teraz bombardowani odpowiedziami wróżki, sexi Bożeny albo przystojnego Karola? Wystarczy wypisać się z listy. Aby to zrobić, musicie sprawdzić, do kogo należy dany numer SMS Premium Rate. Taka wiedza pozwoli na wysłanie oficjalnej rezygnacji z usługi oraz żądania zaprzestania przetwarzania danych osobowych przez firmę. W lwiej części przypadków — procedura okaże się wystarczająca.

Podsumowując — jeśli wy lub wasi bliscy korzystaliście z serwisów oferujących usługi za pośrednictwem SMS Premium, przemyślcie proszę, czy aby na pewno dostajecie to, za co płacicie. Osoba po drugiej stronie telefonu nie musi wyglądać jak modelka ze zdjęcia, które otrzymaliście. Ba, nie musi być nawet kobietą. Pozostawiam wam przestrzeń do przemysleń.

Źródła: Opracowanie własne na podstawie rozmów z pracownikami branży SMS Premium Rate

One Comment

  • Xyz napisał(a):

    „Fokusujemy się „. NO błagam..ale artykuł ciekawy. Zawsze myślałam, że odbywa się to trochę inaczej..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

256 More posts in felietony category
Recommended for you
Fotografia mobilna
Fotografia mobilna i SI, czyli żegnamy fizyczne ograniczenia sprzętowe

Męczy mnie już walka na liczbę modułów aparatów montowanych w smartfonach, podobnie jak męczył mnie...