You are here
Ministerstwo Cyfryzacji stworzy zespół ds. mediów społecznościowych artykuły News 

Ministerstwo Cyfryzacji stworzy zespół ds. mediów społecznościowych

Nowy Minister Cyfryzacji Robert Zagórski nie próżnuje. Świeżo po przyjęciu mianowania na stanowisko, zobowiązał się do stworzenia rządowego zespołu ds. mediów społecznościowych. Odpowiadamy, na pytanie, czym wspomniany zespół miałby się dokładnie zajmować?

Mediów społecznościowych

Deklaracja to mocne słowo, ale tak możemy odebrać odpowiedź Marka Zagórskiego na tweet Anny Sobeckiej. Posłanka na Sejm RP zapytała nowo mianowanego Ministra Cyfryzacji o plany powołania specjalnego zespołu ds. mediów społecznościowych, który byłby przede wszystkim miejsce, do którego obywatele mogliby składać wnioski i skargi. Nie łudźcie się jednak, że chodzi o kwestie bezpieczeństwa, wygody użytkowania oraz praworządności…

Zespół ds. mediów społecznościowych nowym narzędziem kontroli

Jak wynika z powyższej wypowiedzi, Marek Zagórski zapewnił Annę Sobecką o tym, że Ministerstwo Cyfryzacji pracuje aktualnie nad rozwiązaniem w postaci wspomnianego zespołu ds. social media. Mało tego, prowadzone są nawet konkretne rozmowy z przedstawicielami serwisów społecznościowych, w tym z Facebookiem. Na szczegóły musimy jednak zaczekać.

W teorii zespół taki miały pomagać w dialogu na linii obywatel — serwis. Niestety, obawiam się, że praktyka okaże się bolesna dla przeciwników obecnego rządu i szeroko pojętej prawicy. Anna Sobecka, pytając Ministra o kwestię powstania zespołu ds. mediów społecznościowych, nie omieszkała wspomnieć o “pewnym” problemie. Uściślając — chodziło o nierówne traktowanie sympatyków prawicy w stosunku do osób związanych z opcją liberalno-lewicową.

Prawica zawładnęła już telewizją TVP (moja prywatna opinia) i szczerze nie chciałbym obserwować podobne sytuacji w sieci. Na szczęście giganci społecznościowi pozostają w kwestii nacisków niewzruszeni, dlatego o neutralność społecznościówek byłbym spokojny.

Nie oznacza to, że zespół sam w sobie nie jest potrzebny. Jest, choć nie wydaje mi się, że traktowanie go jako narzędzia moderacji treści w social media byłoby rozwiązaniem właściwym.

Źródło: Twitter

Foto: cyfryzacja.gov.pl

Related posts

Leave a Comment