Więcej znajomych mniej wydawców – Facebook zmienia algorytm
Zuckerberg zapowiedział właśnie poważne zmiany mające dotknąć nasze ściany aktywności na FB. Jestem przekonany, że „nowy” timeline się wam spodoba…
Już od dłuższego czasu Facebooka nie można nazywać miejscem przyjaznym. Natłok funkcji, paneli i reakcji potrafi przytłoczyć. Nie ma to za wiele wspólnego z początkowym zamysłem twórców, ale cóż – monetyzacja rzecz ważna. Choć wspomniana kwestia jest uciążliwa, można ją „przeboleć”. Gorzej jest w przypadku ściany aktywności…
Po uruchomieniu Facebooka mój wall staje się jednym wielkim śmietnikiem, gdzie ok 80 procent informacji pochodzi od wydawców – FanPage’y, firmy, profili publicznych oraz reklam. Czasami udami się trafić na istotny post znajomego.
TRAFIĆ NA ISTOTNY POST ZNAJOMEGO?
Nie wierzę w to co właśnie napisałem. Portal społecznościowy mający służyć jako platforma komunikacyjna i miejsce „spotkań” społeczności nie potrafi podsunąć mi interesujących treści znajomych? To zakrawa na kpinę i nią w istocie jest. Z tego też powodu, moja aktywność na niebieskim portalu zanika. Naturalnie wykorzystuje go w pracy, stąd nie ma mowy o permanentnym porzuceniu usługi, jednak i takie myśli przewijają mi się w głowie.
Co dalej?
Zukcerberg dostrzegł problem, czego dowodem jest dzisiejsza zapowiedź zmian w algorytmie rządzącym informacjami które do nas trafiają. Otóż od teraz pierwszeństwo będą miały posty, zdjęcia i filmiki znajomych. Treści wydawców zostaną zepchnięte na dalszym plan, co może być im nie w smak. To akurat nie jest problem nasz – użytkowników. My możemy czuć satysfakcje z tego, że dostrzeżono naszą „niewygodę” i postanowiono poprawić komfort użytkowania Facebooka.
Źródło: Facebook
_________________________________________
Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór sprzętu w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.